Viitorul presei așa cum o știm este incert. Un scenariu sumbru dezvoltat în New York

telefon mobil
Sursă foto: Unsplash

Cu dispozitive de comunicare la îndemâna oricui, 24 de ore din 24, cu modalități de petrecere a timpului, care pot fi schimbate la secundă, și distracție aproape gratis, nevoia de căutare a informațiilor validate de oameni cu experiență și cunoștințe e în cădere liberă în Statele Unite ale Americii, dar nu numai. Sfârșitul presei, așa cum o știm, este doar o consecință întârziată a apariției Internetului comercial și este foarte aproape, arată o analiză a publicației The New Yorker.

Acest scenariu sumbru este conturat de cifre precise. Un raport din 2023 arată că au fost concediați 26.081 de angajați din TV, print și digital news media. Iar aceste cifre fac referire doar la presa americană.

„Editori, țineți-vă bine – va fi o cursă sălbatică”, scria Matthew Goldstein, consultant media, într-un newsletter din luna ianuarie. „Văd o potențială extincție în viitor.”, a mai spus acesta referindu-se la presă, iar argumentele se văd cu ochiul liber: cititorii sunt sătui de știri și site-urile de social media nu mai promovează articolele cu știri.

În plus, căutarea Google cu AI integrat care oferă răspunsuri la căutări chiar în interfața Google, fără să facă trimitere la web-uri externe, este o cauză principală a extincției anunțate de consultantul media.

Conform unei analize recente a Wall Street Journal, Google generează aproape 40% din trafic prin digital media. Iar dacă acest lucru pune mai puțin în pericol branduri cu homepage puternic – cum ar fi New York Times sau Daily Mail – pentru site-urile care nu sunt căutate atât de frecvent în browsere, efectele vor fi dramatice.

Ce soluții sunt? Una dintre variantele expuse de un alt analist media, Brian Morrissey, include reconfigurarea businessului. Adică schimbarea accentului de pe oferirea de informații, în oferirea de servicii conexe: evenimente, e-comerț și conținut sponsorizat.

„Aceasta este o reacție întârziată a Internetului comercial”, spune Brian Morrissey pentru The New Yorker.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL