Vine vacanța: ce beneficii pot primi angajații și în ce condiții

plajă mare litoral
Sursa foto: Unsplash

xAngajatorii au trei opțiuni pentru a acorda angajaților beneficii pentru vacanță, respectiv vouchere de vacanță, contravaloarea cheltuielilor cu serviciile turistice și/sau de tratament, inclusiv transportul pe perioada concediului, și, nu în ultimul rând, primele de vacanță.

Din ianuarie 2024, voucherele de vacanță sunt supuse unui nou regim, dar păstrează un avantaj fiscal prin netaxarea contribuției la pensie. „Voucherele de vacanță nu sunt incluse în categoria beneficiilor pentru care se aplică plafonul de 33%, dar avantajul la acordarea acestui beneficiu este plafonul anual de maximum șase salarii de bază minime brute pe țară, garantate în plată, pentru un salariat, în decursul unui an fiscal. Recomandăm angajatorilor să acorde o atenție suplimentară la încadrarea în plafon”, consideră Bogdan Cârpă-veche, Director People Organisation PwC România.

Pe de altă parte, această categorie de beneficii poate fi utilizata exclusiv pe teritoriul României. Un alt aspect de care angajatorii trebuie să țină cont este acela că pentru acordarea voucherelor trebuie să încheie un contract de prestări servicii cu emitenții care pot desfăşura activitatea specifică de acordare a tichetelor de vacanţă. Mai mult, acordarea voucherelor de vacanță trebuie menționată în regulamentul intern sau în contractul colectiv de muncă, acolo unde e cazul.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: