Skip to content
Politică

Volkswagen iese din criză? Care ar putea fi soluția

Volkswagen iese din criză? Care ar putea fi soluția?

Grupul german Volkswagen intenţionează să intre pe piaţa din Iran, ţară care a scăpat recent de sancţiunile occidentale şi care este cea mai mare piaţă auto din Orientul Mijlociu.

Volkswagen nu este presat să-și vândă divizia de camioane pentru a obține numerar, pe fondul scandalului emisiilor care implică costuri de miliarde de euro pentru grupul german, a afirmat Andreas Renschler, membru al conducerii VW, într-un interviu acordat duminică publicației germane Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS), potrivit realitatea.net.

Grupul german are diverse afaceri cu camioane, care includ compania germană MAN și cea suedeză Scania, precum și propriul brand de vehicule comerciale ușoare. Analiștii se așteaptă ca unele active ale subsidiarei MAN, în valoare de aproximativ 4-5 miliarde de euro, să fie vândute.

În pofida tuturor problemelor, rezultatele operaționale ale grupului Volkswagen sunt bune. Nu va exista o vânzare rapidă a activelor companiei”, a declarat Renschler, care este și șeful diviziei de camioane a VW, potrivit Agerpres.

Anul trecut, grupul VW l-a angajat pe fostul șef al diviziei de camioane a Daimler, Andreas Renschler, pentru a restructura operațiunile legate de vehiculele comerciale — mărcile MAN, Scania și VW — pentru a concura mai bine cu liderii din industrie, Daimler și Volvo.

Întrebat dacă noua structură ar putea implica listarea la bursă a diviziei de camioane a VW, Renschler a răspuns: „Totul este posibil dar numai dacă dacă va avea un rol strategic pentru companie”.

Oficialul a adăugat că situația din America de Sud, în special din Brazilia, este „extrem de dificilă” dar VW își va menține producția în acest stat și va aștepta redresarea economiei.

Piața din Rusia pare că a depășit cea mai dificilă perioadă, în timp ce piața americană ar urma să înregistreze un declin ușor iar Africa arată semne promițătoare.

„Și apoi avem speranțe din Iran”, a afirmat Renschler.

Grupul Volkswagen şi marca sa Skoda analizează posibilitatea intrării pe piaţa iraniană încă din septembrie 2015, înainte de acordul semnat de Teheran cu puterile occidentale legat de ridicarea sancţiunilor, o mişcare care ar putea reduce dependenţa lor de pieţele volatile din China şi Brazilia şi le va permite să concureze direct cu rivalii francezi.

Iranul este deja cea mai mare piaţă auto din Orientul Mijlociu, iar analiştii cred că ar putea creşte rapid, graţie unei populaţii de aproape 80 de milioane de locuitori şi celor 1,1 milioane de automobile vândute anual.

Recent, directorul general al Volkswagen AG, Matthias Mueller, și-a exprimat angajamentul de a păstra cele 12 branduri ale grupului german, sugerând că producătorul auto are mijloacele financiare pentru a depăși scandalul emisiilor fără a vinde active.

Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *