Zero kilometri de cale ferată pentru viteze de peste 250 km/h în România

Sursa foto: Freepik

România nu are nicio linie de mare viteză și nici proiecte concrete pentru viitorul apropiat. Deși au existat promisiuni privind modernizarea și electrificarea unor tronsoane cheie, lipsa finanțării și a unei viziuni strategice întârzie dezvoltarea. Proiectele feroviare, în mare parte susținute prin fonduri europene, se derulează lent, iar România riscă să rămână izolată de rețeaua modernă de transport a Uniunii Europene, arată Termene.ro.

În ciuda faptului că România nu are nicio linie de mare viteză capabilă să susțină trenuri care depășesc 250 km/h, există câteva tronsoane unde trenurile pot circula cu viteze mai mari decât media națională, care se situează la aproximativ 50 km/h pentru transportul de călători. Cele mai rapide linii feroviare din România sunt modernizate parțial și permit circulația trenurilor cu viteze de până la 160 km/h, însă doar pe anumite porțiuni, scrie Termene.ro.

În ciuda faptului că România nu are nicio linie de mare viteză capabilă să susțină trenuri care depășesc 250 km/h, există câteva tronsoane unde trenurile pot circula cu viteze mai mari decât media națională, care se situează la aproximativ 50 km/h pentru transportul de călători. Cele mai rapide linii feroviare din România sunt modernizate parțial și permit circulația trenurilor cu viteze de până la 160 km/h, însă doar pe anumite porțiuni, potrivit Termene.ro.
Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: