Invitat în studioul Puterea Știrilor, secretarul de stat în Ministerul Învățământului, Florian Lixandru, a vorbit despre abandonul școlar și numărul de copii care finalizează liceul, cu absolvirea examenului de bacalaureat.
„Cifra diferă de la promoție la promoție. Ce știm de anul trecut este că numărul elevilor care nu reușesc să finalizeze examenul de bacalaureat este în creștere. Abandonul școlar este o problemă care care ne preocupă pe toți. Da, în ultima perioadă am încercat să menținem rata de abandon școlar cât mai jos tocmai prin aceste măsuri, fie prin măsură prin programul național de reducere a abandonului școlar, fie prin programul de burse pe care le acordăm elevilor, fie prin programul pilot masă caldă, care din acest an calendaristic s-a transformat în programul național masă sănătoasă. Deci practic începând cu 1 martie vorbim de peste 1000 de unități de învățământ din țară care vor fi cuprinse între acest program național masă sănătoasă, program în cadrul căruia elevii vor beneficia de o masă caldă în interiorul școlii, un program practic care a condus la reducerea abandonului școlar”, a afirmat Lixandru.
Este vorba despre copii din medii dezavantajate, spune acesta, care vin la școală ca să beneficieze de acest pachet alimentar. De altfel, noua lege a învățământului preuniversitar promovează mai multe principii, dintre care incluziunea și echitatea în educație.
În ce privește analfabetismul funcțional, subiectele care se regăsesc în Evaluarea Națională pun accent pe citirea și înțelegerea unui text.
„La prima vedere, este practic prima etapă în care noi testăm dacă elevul este capabil să înțeleagă textul citit și dacă este capabil să răspundă la anumite întrebări pe textul respectiv. Este o realitate cu care ne confruntăm. Avem în vedere și acest aspect, gândim o platformă de reducere a analfabetismului funcțional și evaluări periodice, astfel încât să încercăm pe cât posibil să reducem numărul elevilor care sunt încadrați în această categorie”, a afirmat Lixandru.
Cu toate acestea, subliniază secretarul de stat, testările acelea internaționale se aplică unui eșantion de elevi, prin urmare nu putem generaliza, nu putem trage o concluzie cu privire la întreaga populație școlară de pe teritoriul României.
„Nefiind un examen obligatoriu care nu se finalizează cu o notă, sunt elevi care aleg să nu participe și nu se întâmplă nimic, deci practic nu există o emulație la nivel național cu privire la participarea la testările internaționale și atunci este foarte greu la acest moment să vii cu niște cifre pe această zonă, dar este o realitate cu care ne confruntăm din păcate, de la nivel de învățământ gimnazial și chiar până la liceu și chiar facultate”, a subliniat Florian Lixandru, secretar de stat în cadrul Ministerului Învățământului.
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News