Nou record la CFR: întârziere de 2 miliarde de euro

Sursa foto: Pixabay

Reabilitarea căii ferate Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneean, și și-a dublat costurile încă din faza de proiect în numai un an de zile. Scos la licitație în 2023 de CFR SA, administratorul național al infrastructurii feroviare, la un cost estimat de 2,4 miliarde de euro, acum proiectul a ajuns la o valoare de 4 miliarde de euro (costurile includ TVA).

Starea actuală tehnică a liniei feroviare Craiova – Caransebeș nu răspunde cerințelor standardelor rețelei transeuropene de transport (TEN-T) și prescripțiilor pentru o infrastructură interoperabilă, având zone de instabilitate și prezentând riscuri geotehnice, hidrologice și hidrogeologice. De asemenea, activitatea de mentenanță este redusă, iar majoritatea structurilor sale sunt aproape de limita duratei de viață tehnică.

Ministerul Transporturilor a propus modificarea indicatorilor pentru modernizarea liniei ferate, ca urmare a modificării unor soluții constructive ale proiectului, dar și a scumpirii materialelor. Din cauza costului estimat prea scăzut, la prima licitație organizată pentru desemnarea constructorului nu s-a primit nicio ofertă. Bugetul pentru acest proiect a fost estimat în anul 2020, luându-se în calcul prețuri din 2017. Între timp, piața a fost influențată puternic de factori precum pandemia de COVID, criza oțelului, criza energetică, criza forței de muncă și războiul din Ucraina. Secţiunea de la calea ferată a Coridorului Orient/Est Mediteraneean ce traversează România are o lungime de 513 km şi este una dintre cele mai folosite secţiuni, din reţeaua CFR, atât pentru traficul de călători şi de marfă naţional, cât şi pentru cel internaţional. Secțiunea cuprinde tronsoane de cale ferată Arad – Timişoara – Caransebeş; Caransebeş – Drobeta-Turnu Severin – Craiova și Craiova – Calafat.

Acest sector de cale ferată, parte a Coridorului Orient/Est Mediteraneean, se află într-o stare tehnică precară a liniei și a lucrărilor de artă, care a condus la o înrăutățire severă a condițiilor de exploatare, cu creșterea mare a timpilor de mers.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: