Magnatul Gruia Stoica, blocat de ruși: misterele din spatele unei tranzacții importante

Gruia Stoica, sursa foto: Gruia Stoica

Omul de afaceri Gruia Stoica își extinde portofoliul, însă acesta se confruntă cu o competiție din partea rușilor și moldovenilor, care încearcă să blocheze o tranzacție. Companiile lui Gruia Stoica sunt acum pe radarul rușilor, după ce au investit masiv în transportul cerealelor din Ucraina spre UE.

Grampet Group, companie deținută de Gruia Stoica și lider al transportului feroviar privat, a finalizat, la începutul lunii aprilie, cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa, în urma unei investiții de 10 milioane de euro.

Terminalul de transbordare este situat la Dornești, în județul Suceava, chiar la granița cu Ucraina. Acesta ajută în mod direct transportul cerealelor din Ucraina, care nu mai pot folosi transportul maritim după bombardamentele Rusiei.

„România are un rol major în funcţionarea culoarelor de solidaritate create de țările membre UE pentru a facilita transportul mărfurilor provenite din Ucraina. După declanșarea războiului, operatorii feroviari din cadrul GRAMPET Group au contribuit substanțial la fluidizarea traficului și reactivarea coridoarelor principale pe axa Nord-Sud, asigurând transportul a peste 1,5 milioane de tone de mărfuri în relația cu Ucraina.

Noul complex de la Dornești va permite transportul a 240.000 de tone de cereale și produse agricole lunar, devenind astfel un punct strategic în fluidizarea traficului de mărfuri până în portul Constanța. Această investiție de 10 milioane de euro reprezintă încă o dovadă a angajamentului pe care ni l-am asumat în urmă cu 25 de ani de a contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar din România și de a ne conecta la regiune”, declara Gruia Stoica, președintele Grampet Group.

Noul terminal al Grampet are o capacitate maximă proiectată de 3 milioane de tone și este dotat cu o stație de încărcare a vagoanelor, de 128 de metri lungime, şi una de descărcare, de 120 de metri lungime, ce permit încărcarea/descărcarea simultană a opt vagoane. Acesta are dotări similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime şi fluviale, ceea ce face posibil transportul produselor fără pierderi de calitate şi la capacitate maximă, respectiv 500 de tone pe oră.

Rușii blochează Grampet Group

Gruia Stoica încearcă, de ceva timp, și achiziția companiei  Popeci Utilaj Greu, care deține mașini unelte și echipamente industriale ce pot construi ansambluri din industria de utilaj greu. Compania este deținută de Constantin Popeci, care ar fi avut deja un acord cu Grampet.

Grampet Logistics, parte din grupul mare, avea un angajament scris cu Constantin Popeci pentru vânzarea fabricii. Acesta angajament fusese înregistrat deja la Registrul Comerțului. Ulterior, Popeci s-a răzgândit și a cerut bani în plus.

Această achiziție ar fi, în prezent, blocată de un grup de investitori moldoveni și ruși, care au intervenit cu o ofertă mult mai avantajoasă pentru Constantin Popeci, arată gândul.info. Niște investitori din Rusia și Republica Moldova, apropiați de compania rusească Transmasholding (cel mai mare producător de locomotive din Rusia), vor să pună mâna pe fabrica lui Constantin Popeci.

Grampet Group s-a adresat deja Tribunalului Dolj pentru a-i cere lui Constantin Popeci să-și respecte angajamentul deja semnat. Judecătorii vor decide dacă Popeci este obligat să-și vândă fabrica în urma acelui angajament semnat sau poate negocia cu oricine dorește.

Tranzacția dintre Gruia și Popeci este blocată, momentan. Oamenii de afaceri vor aștepta decizia judecătorilor sau vor ajunge la un nou acord privind prețul vânzării. Totodată, această tranzacție i-ar oferi companiei Grampet o poziție și mai influentă în Europa.

Gruia Stoica controlează transportul feroviar privat din România, important pentru transportul de petrol, gaze și cereale. De asemenea, prin intermediul fabricilor Reva Simeria, Electroputere VFU Paşcani, RELOC Craiova şi Electroputere VFU Craiova, Gruia Stoica acoperă o cotă importantă din piaţa reparatorie de material rulant din România.

Autor

  • Marius Constantin, editorialist PS News. Marius Constantin are o experiență de 8 ani în presă, consultanță politică și marketing, în România și Italia.

    View all posts

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: