Nicuşor Dan ar fi cheltuit cu 225.000 de euro mai mult în campanie, decât figurează în raportul oficial depus la AEP

Sursa foto Inquam Photos / Octav Ganea

Banii cheltuiți de primarul Capitalei, Nicușor Dan, în campania electorală ridică serioase semne de întrebare, având în vedere că între sumele declarate oficial la Autoritatea Electorală Permanentă și cele menționate chiar de edil, într-o conferință de presă, există diferențe importante.

Nicușor Dan ar fi obținut oficial suma de 660.000 de lei pentru campania electorală, aferentă alegerilor din 9 iunie, potrivit documentului depus la Autoritatea Electorală Permanentă.

Având în vedere cifrele oficiale, înregistrate legal la AEP, se constată o diferență majoră cu cel puțin două declarații în  venituri din campania lui Nicușor Dan.

Prima sursă este chiar site-ul de campanie al lui Nicușor Dan, potrivit căruia, la începutul lunii iunie, anul curent, Nicușor Dan a strâns pentru alegerile locale suma de 860.275 lei dintr-un total de 1.250.000 lei de la 3458 de donatori.

A doua sursă o constituie chiar declarația oficială a lui Nicușor Dan făcută într-o conferință de presă pe care a susținut-o în data de 20 mai, anul acesta, când acesta a precizat:

„În precampanie am primit aproximativ 400.000 euro. 100.000 euro am primit de la USR și aproximativ 310.000 euro din donații de la circa 3000 de oameni”, a declarat, la acel moment, edilul.

Dacă se scad cei 140.000 lei prevăzuți în raportul depus la AEP ca provenind din donații din suma de 860.275 lei, care reprezintă totalul donațiilor primite, conform site-ului de donații al campaniei electorale, rezultă o diferență de 720.275 lei, despre care nu se știe cum anume a fost utilizată.

Probleme similare se pot constata și la mențiunile din raportul de pus de AEP cu privire la modul în care au fost cheltuite de către Nicușor Dan fondurile de campanie. Potrivit acestui document oficial, Nicușor Dan a declarat că a făcut cheltuieli totale de aproape 660.000 lei.

Trăgând linie, cheltuielile declarate înseamnă 134.662,38 de euro, în condițiile în care în conferința de presă susținută în la 20 mai, Nicușor Dan declara că a cheltuit 180.000 euro pe panotajul stradal, între 150.000 și 180.000 euro pe publicitatea online și 30.000 euro pe sondaje. Pe scurt, cu 225.337 euro mai mult decât suma cheltuielilor declarate în raportul transmis către AP.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: