Prezent printr-o intervenție telefonică în emisiunea Puterea Știrilor, Cezar Osiceanu, pilot TAROM a comentat situația din ultimele zile din cadrul companiei.
„Întâi de toate, trebuie fac o precizare: nu vorbesc în numele companiei, ci pur și simplu analizăm împreună fenomenul. Trebuie să înțelegem următorul lucru: există o legislație obligatorie, privitoare la alimentația piloților și programul de muncă. Aceasta este cuprinsă în legea 223 și în Codul muncii. Aceste motive juridice sunt foarte importante pentru că delimitează strict situația securității zborului, alimentația și condițiile de muncă. Dumneavoastră, ca și toți ceilalți, munciți 5 zile, cu 2 zile libere. Noi, dintr-o greșită interpretare și aplicare a unei legislații europene, muncim până la 8 zile încontinuu. Pe de o parte, pe de altă parte, există problema alimentației care trebuie să îndeplinească anumite condiții, conform legii 223, noi trebuie să avem 5500 de calorii la bordul avioanelor pentru a putea rezista acestui program infernal. Gândiți-vă că în timpul unui zbor, să zicem, cam patru-cinci ore, un pilot pierde cam un kilogram. Din păcate, constatările sunt cele în defavoarea angajatorilor. Nu pot să spun despre companie, că nu am dreptul. Vă prezint doar situația. Pe de o parte, pe de altă parte, nivelul salarizării este unul absolut execrabil, pentru că reprezintă sub 45% din media veniturilor obținute de către colegii noștri de la alte companii, pentru că în România există o mare problemă pe care companiile externe Low cost, ș.a.m.d. o fentează prin plata prin intermediul țărilor gen paradis fiscal, adică pe vremuri era Cipru, acum e Malta, în care piloții respectivi sunt plătiți și primesc între 10 și 12.000 euro în mână pilotul comandant și 6.000 de euro copilotul”, a afirmat invitatul.
Pe de altă parte, spune acesta, media veniturilor piloților de la Tarom, care plătesc un CAS de 32% față de restul categoriilor profesionale care plătesc doar 24%, este între 4 și 6000 de euro. La întrebarea de ce nu pleacă piloții la alte companii în aceste condiții, Cezar Osiceanu spune că acest lucru se întâmplă deja de câțiva ani.
„În ultimii 5 ani de zile, au plecat 400 de piloți. Au mai rămas în jur de 190-200 de piloți. Dintre aceștia, o parte sunt piloți fără experiență, care nu își găsesc în momentul de față, cum să spunem noi angajare la companiile mari, unde toată lumea cere experiență. De cealaltă parte, sunt piloți care se apropie de vârsta de pensionare, unii chiar pensionari, sau unii ca mine, care după 44 de ani de activitate la manșă, aștept să mă lupt, să salvez Taromul sau să închid lumina”, a explicat Cezar Osiceanu, pilot TAROM.
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News