Sloganurile nu joacă un rol central în alegerea candidaţilor, dar trebuie să corespundă aşteptărilor oamenilor, să fie simple şi uşor de reţinut, este de părere analistul politic Cristian Pîrvulescu.
În prezent, arată el, este importantă promovarea pe reţelele sociale, promovare care „trebuie în principiu să dea sens sloganului”. De asemenea, subliniază politologul, sloganurile sunt realizate, de obicei, în urma unor focus grupuri.
În actuala campanie electorală pentru Preşedinţia României, există candidaţi ai partidelor-sistem şi candidaţi anti-sistem, precizează analistul politic. Din prima categorie, face parte candidatul PSD, actualul premier, Marcel Ciolacu. Printre cei anti-sistem se numără Elena Lasconi (USR), George Simion (AUR) şi candidatul independent Mircea Geoană. Un candidat „atipic”, consideră Cristian Pîrvulescu, este Nicolae Ciucă, preşedintele PNL, care vine cu un mesaj care „se doreşte puţin anti-sistem, în orice caz anti-PSD, în zona în care să stimuleze electoratul ostil PSD”.
Pîrvulescu subliniază că sloganurile trebuie să se raporteze la dorinţele electoratului şi nu la viziunea de partid.
„Nu cred că sloganurile joacă un rol central în alegerea candidaţilor, dar ele trebuie să ofere totuşi o înţelegere rapidă a viziunii ideologice”, declară pentru AGERPRES politologul.
În opinia sa, aceste mesaje au rolul lor într-o campanie electorală şi trebuie să fie simple şi uşor de reţinut.
„Trebuie să corespundă orizontului cultural al oamenilor, aşteptărilor lor valorice. Nu trebuie să corespundă viziunii partidelor despre aşteptările oamenilor, ci efectiv aşteptărilor oamenilor, pentru că oamenii se vor mobiliza la vot în măsura în care se regăsesc în discursul candidaţilor. Dacă nu se regăsesc, nu participă”, punctează profesorul.
Cristian Pîrvulescu a analizat, pentru AGERPRES, sloganurile unor candidaţi la Preşedinţie: Elena Lasconi (USR), George Simion (AUR), Marcel Ciolacu (PSD), Nicolae Ciucă (PNL) şi Mircea Geoană (independent).
* Elena Lasconi: ”O Românie pentru toţi, nu doar pentru unii”
Pîrvulescu apreciază că acesta este un slogan anti-sistem, anti-elite, „mai radical” decât sloganul lui George Simion.
„În cazul lui Lasconi este vorba despre înlăturarea elitei hegemone şi corupte, elitei politice, în principiu, dar mă gândesc că pot să fie toate elitele, un tipic mesaj anti-sistem – toţi, poporul, împotriva elitelor care vând naţiunea. Populiştii vizează mereu elitele, elitele politice – partidele sistem, elitele intelectuale. Trebuie să mobilizeze un electorat care este anti-sistem, dar nu e anti-european. Este vorba de corupţia internă. Slogan care vrea să mobilizeze electoratul împotriva corupţiei. Vrea să reia tradiţia lui Traian Băsescu şi să revigoreze o parte din electoratul lui Traian Băsescu, în măsura în care acest electorat mai există, după 15 ani de la ultima alegere a lui Traian Băsescu, din 2009”, spune Cristian Pîrvulescu.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News