Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat vineri, la o întâlnire la Galaţi, că în perioada următoare vor fi luate măsuri pentru a fi crescută capacitatea de tranzit prin România a cerealelor ucrainene de la 2 la 4 milioane de tone în fiecare lună. Până acum însă lucrările de modernizare ale Portului Galați nu au dus la rezultate spectaculoase.
Declaraţia ministrului Transporturilor a fost făcută la o întâlnire la Galați, în urma unor discuţii cu înalţi reprezentanţi ai Statelor Unite ale Americii, ai Uniunii Europene, Republicii Moldova şi României, despre rutele alternative pentru transportul cerealelor din Ucraina, potrivit Agerpres.ro.
„Am căzut de acord că trebuie accelerate exporturile de cereale ucrainene în contextul atacurilor pe care dumneavoastră le ştiţi din ultimele săptămâni asupra porturilor ucrainene de la Reni şi Ismail. În cadrul acestor întâlniri, am subliniat importanţa rutelor de transport româneşti terestre, pe calea ferată, dar şi navale pentru menţinerea unui flux continuu pentru exporturile şi importurile din Ucraina. Din perspectiva transportului pe Dunăre, Canalul Sulina este singura cale navigabilă viabilă pentru aceste transporturi şi de aceea este important să optimizăm capacitatea acestei rute. A fost o întâlnire extrem de bună, fructuoasă, care ne va duce prin măsurile pe care le vom lua la creşterea capacităţii de tranzit a cerealelor care provin din Ucraina, prin România, astfel încât de la peste 2 milioane de tone cât avem acum lunar să ajungem la ţinta pe care ne-am propus-o în perioada următoare, şi anume de aproape 4 milioane de tone”, a detaliat ministrul Sorin Grindeanu.
Înalţi reprezentanţi ai Statelor Unite ale Americii, ai Uniunii Europene, ai R. Moldova şi României s-au reunit vineri la Galaţi pentru a discuta despre rutele alternative pentru transportul cerealelor din Ucraina, anunţul despre această întâlnire şi agenda de discuţii fiind făcute joi de către Ambasada SUA la Bucureşti.
La reuniune au mai participat, pe lângă ministrul Sorin Grindeanu, şi Jim O’Brien, care conduce biroul SUA ce gestionează regimurile de sancţiuni (U.S. Sanctions Coordinator), vicepremierul ucrainean Oleksandr Kubrakov (foto), Magda Kopczynska – director pentru Transportul pe Apă de la Directoratul-General pentru Mobilitate şi Transport, reprezentanţi ai Comisiei Europeane şi ministrul Agriculturii din R. Moldova, Vladimir Bolea.
Surse consultate de către Club Feroviar au explicat că din cei patru kilometri de cale ferată modernizată spre Portul Galați sunt utili, cel puțin deocamdată, câțiva kilometri doar, spre un terminal intermodal învecinat de unde pleacă produse cerealiere și industriale ucrainene. Lucrările de modernizare sunt însă bine venite. Apoi, în ceea ce privește expedițiile propriu-zise de cereale din port pe barje, acestea se ridică la nivelul a doar câteva trenuri de la pornirea operațiunilor. Cauza ar fi capacitățile fluviale scăzute de transport al cerealelor pe Dunăre, precum barjele. Aglomerație importantă poate fi întâlnită și în portul Constanța, unde trenurile ce aduc cereale sunt obligate să aștepte zile întregi la transbordarea mărfurilor în nave de transport.
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News