CNIR:Probleme pe cea mai scumpă secţiune din Autostrada Unirii A8. Sunt întârzieri prea mari la predarea documentaţiei

Sursa foto: Youtube

Cătălin Urtoi, preşedintele Consiliului de Administraţie al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR), a anunţat că proiectul autostrăzii A8, care leagă estul de vestul ţării, a ajuns într-un impas.

Potrivit sursei citate, „se întârzie prea mult cu predarea documentaţiei către Consiliul de Administraţie” pentru tronsonul cuprins între Leţcani şi Ungheni, din judeţul Iaşi, motiv pentru care care scoaterea la licitaţie pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice – n.r) pentru proiectare şi execuţie este întârziată, scrie Agerpres.

„Acum trei ani de zile A8 era o linie pe hartă. Toate loturile montane (din autostrada A8 – n.r) au trecut prin Consiliul de Administraţie şi au ajuns la SEAP. În momentul de faţă este o situaţie mai complicată pe tronsonul Leţcani-Ungheni, unde sper ca în cel mai scurt timp să se ajungă la deblocarea sa, fie că ne place sau nu. În acest moment pe acest tronson există un blocaj. De aceea insist ca şi acest tronson să intre pe un făgaş normal, adică să terminăm această procedură birocratică pentru cele trei loturi ale tronsonului şi să le vedem pe SEAP”, a declarat Cătălin Urtoi, duminică, la o conferinţă de presă.

El a afirmat totodată că speră ca în zilele următoare acest impas să fie depăşit.

„Să lăsăm luptele interne. Deşi, repet, aşa zisele lupte interne din Consiliul de Administraţie al CNIR nu au legătură cu proiectul. Acolo, în CNIR, sunt nişte oameni care îşi fac treaba foarte bine. Mă refer la oamenii din direcţii, specialişti. (…) Aşteptăm documentaţia pentru aprobarea în Consiliul de Administraţie, documentaţie care trebuie să vină de la Executivul CNAIR”, a declarat presei Cătălin Urtoi.

Secțiunea Târgu Neamț-Iași-Ungheni din Autostrada Unirii A8 este compusă din 5 tronsoane. Valoarea estimată pentru construcția ei este de peste 25 miliarde lei, fiind cea mai scumpă autostradă ce urmează să fie construită în România.

Pe întregul traseu al acestei secțiuni vor fi construite peste 110 poduri și pasaje (cu o lungime de 26 kilometri) și 14 tuneluri (cu o lungime totală de 6,7 km).

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: