Șeful CFR Călători, explicații despre cele peste 200 de trenuri suspendate de la începutul anului

Sursa foto: CFR Infrastructira

CFR Călători a aplicat în ianuarie cea mai drastică reducere a numărului de trenuri din ultimii ani, iar șeful companiei susține că acele garnituri circulau „cu doi-trei călători” și că eliminarea acestor trenuri a generat economii de peste 25 milioane lei în prima lună. În ce condiții ar putea să circule din nou unele trenuri suspendate?

Au fost suspendate în ianuarie aproximativ 240 de trenuri dintre cele 1.240 care circulau pe zi, iar 30% dintre ele circulau în weekend. Șeful CFR Călători, Traian Preoteasa, a spus – într-o conferință de presă – că au fost anulate mai puțin de un sfert dintre trenuri și s-a decis suspendarea din cauză că acele trenuri „nu aveau mai mult de doi-trei călători” și generau cheltuieli mari în weekend, din cauza orelor suplimentare ce trebuiau plătite.

Aceste suspendări au dus, în luna ianuarie, la reduceri ale cheltuielilor cu 25-30 milioane lei.

„Bugetul nu va mai fi întocmit pe pierdere. Fie că ne place, fie că nu, anularea facilităților pentru studenți ne costă în buget venituri de 200-225 milioane lei și trebuie or să găsim venituri în altă parte, or să reducem cheltuielile”.

Vor urma, probabil și alte suspendări de trenuri, însă vor fi reintroduse unele în circulație.

„O să mai scoatem trenuri, o să mai și băgăm, va fi o dinamică”, spune Preoteasa. El a mai spus că CFR Călători este pe o piață concurențială, iar un tren nu poate fi profitabil dacă nu urcă în el călătorii.

Din toate cele opt regionale au fost „tăiate” trenuri, însă șeful CFR Călători spune că s-au eliminat după o analiză legată de cheltuieli, costuri și număr de pasageri, iar fiecare regională a ales să suspende trenurile cel mai puțin utilizate. Preoteasa a insistat că trenurile sunt „suspendate” și NU anulate, fiindcă anulare ar însemna că NU vor mai repuse niciodată în circulație.

Cum ar putea fi repuse trenurile în circulație? În ce condiții?

„Dacă o regională, oricare ar fi ea, îmi face dovada că un anumit tren are solicitări, venite de la Consiliul Județean, sau de la primării, și are 20 sau 30 de călători, sau măcar zece călători, acel tren va fi repus în circulație (…) Nu le voi pune la loc decât dacă am convingerea că nu vor merge goale”.

L-am întrebat pe Traian Preoteasa dacă sunt șanse ca măcar câteva zeci dintre trenurile suspendate să fie repuse în circulație în următoarele luni.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: