Românii cu venituri mici, sub 3.000 de lei pe lună, folosesc preponderent rețele sociale pentru a se informa și a fi la curent ceea ce se întâmplă în România și în lume, petrecând de altfel mai mult timp pe Facebook și TikTok decât cei cu venituri ridicate, arată un studiu realizat de Centrul de Formare APSAP, cel mai mare centru de formare profesională din România. De altfel, cei mai mulți români (aproape 35%) preferă să se informeze de pe platforme sociale, în locul site-urilor de știri specializate.
Studiul, realizat pe un eșantion de 1.211 respondenți, cu vârsta cuprinsă între 18 și 60 ani, din mediul urban și rural. oferă o imagine detaliată asupra modului în care românii folosesc rețelele sociale. Analiza dezvăluie nu doar diferențe între platformele alese, ci și diferențe semnificative între tipurile de conținut preferate și distribuite, în funcție de vârstă și gen.
Topul rețelelor de socializare preferate de români: Facebook rămâne lider
Cea mai utilizată rețea socială în rândul românilor este Facebook, peste 85% dintre respondenți având conturi active, urmată de Instagram cu 62% și TikTok cu 37%. În ceea ce privește aplicațiile de comunicare, pe primul loc este WhatsApp, cu 98% dintre respondenți activi, urmată de Facebook Messenger (54%) și Instagram Direct (32%).
Banii nu aduc fericirea, dar pare să influențeze sursele de informare
Conform studiului, persoanele cu venituri sub 3.000 de lei lunar preferă să se informeze, în procent de 44,28%, de pe rețele sociale. În schimb, românii cu venituri între 10.001 și 20.000 de lei lunar optează pentru website-uri de știri specializate. Alegerea de a obține informațiile din surse specializate oferă o mai mare încredere cititorului, acestea fiind, de cele mai multe ori, verificate și validate, ceea ce reduce riscul de a viraliza fake news și informații eronate sau neveridice.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News