Unele proiecte de autostrăzi considerate prioritare în 2021 au fost lăsate „de căruță” în ultimii patru ani, în vreme ce proiecte aflate la coada listei au ajuns să fie promovate până la licitație pentru construcție. Explicațiile oficiale pentru aceste schimbări ar fi multe, de la războiul din Ucraina până la urgența includerii României pe coridoare europene sau maturitatea proiectelor.
În urmă cu patru ani, în perioada Guvernului condus de Nicolae Ciucă, a fost lansat Programul Investițional 2021 – 2030, care prioritiza 27 de proiecte de autostrăzi și drumuri expres (foto tabel jos), în funcție de criterii precum eficiență economică și conectivitate strategică. Acestea urmau să fie finanțate prin Programul Transport și erau separate de cele din scenariul de referință, aflate deja în execuție sau finanțate prin PNRR.

„Prioritizarea proiectelor reprezintă un pas important în definirea programului de investiții, ținând cont de faptul că investițiile necesare identificate depășesc semnificativ bugetul disponibil”, explicau autorii listei proiectelor prioritizate în urmă cu patru ani.
Astăzi, dacă ne uităm la lista celor 27 de proiecte din 2021, doar patru au ajuns în faza de execuție. ECONOMICA.NET prezintă în tabelul de mai jos topul proiectelor menționate mai sus, dar în funcție de evoluția lor în perioada analizată. Pe primele locuri avem proiectele care au ajuns în etapa de construcție, urmate de cele cu contract semnat pentru construcție, cele lansate la licitație pentru construcție, iar apoi cele în faza studiului de fezabilitate sau lansate la licitație pentru studiul de fezabilitate. La final, sunt proiecte despre a căror parcurs nu se mai aude nimic.

Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News