Raport OCDE. În România, profesorii din învățământul primar câștigă în medie cu 14% mai mult decât alți angajați cu studii superioare. La nivelul OCDE, situația este inversă: profesorii câștigă în medie cu 19% mai puțin decât restul angajaţilor cu studii superioare.
Salariile cadrelor didactice din România sunt relativ ridicate, potrivit raportului OCDE citat de news.ro. În plus, cadrele didactice pot primi compensaţii suplimentare pentru predarea unui număr mai mare de ore, pentru participarea la programe de mentorat sau pentru îndeplinirea unor sarcini speciale. Elevii din România beneficiază de puţin peste 6.000 de ore de învăţământ obligatoriu în ciclul primar şi gimnazial (cu aproximativ 1.600 de ore mai puţin decât media OCDE), dintre care 46% şi, respectiv, 29% sunt alocate matematicii, citirii, scrierii şi literaturii.
Multe ţări se confruntă cu o penurie de profesori, reflectată nu doar în numărul de posturi didactice neocupate, ci şi în alţi indicatori, cum ar fi ponderea profesorilor care nu sunt pe deplin calificaţi. În cele 14 ţări şi economii pentru care au fost disponibile date pentru raportul OCDE, în medie 1,6% dintre posturile didactice sunt neocupate, iar 4,9% dintre profesori nu sunt pe deplin calificaţi.
În România, ponderea posturilor didactice neocupate este de 1,9%, iar ponderea cadrelor didactice care nu sunt pe deplin calificate este de 2%. Cu toate acestea, comparaţiile între ţări trebuie făcute cu prudenţă, deoarece procesele de recrutare a cadrelor didactice variază semnificativ, de la sisteme centralizate cu examene naţionale competitive până la angajări complet descentralizate la nivelul şcolilor, ceea ce face dificilă compararea nivelurilor de posturi vacante, menţionează raportul OCDE.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News