Lipsa locurilor de parcare este una dintre cele mai mari probleme ale sectorului al doilea al Capitalei, spune Rareș Hopincă, la Puterea Știrilor. Acesta promite soluții echilibrate pentru șoferi, pietoni și bicicliști, dar și eliminarea stâlpișorilor montați excesiv de fosta administrație.
„Eu nu sunt dintre cei care consideră că mașina este un moft. Mașina e o necesitate. Dar trebuie să învățăm să respectăm și pietonul, și biciclistul, și pe cei agasați zi de zi de mașini”, a explicat primarul.
Problema s-a acutizat după ce Primăria Capitalei a interzis parcarea pe trotuare, fără să ofere o alternativă șoferilor. Rareș Hopincă a precizat că doar în zona Iancului este nevoie urgent de peste 300 de locuri de parcare, imposibil de creat „peste noapte”. În acest context, Primăria Sectorului 2 a început procedurile de expropriere pentru a amenaja parcări rezidențiale.
„Am identificat o serie de terenuri și intenționăm să facem parcări rezidențiale care vor fi închiriate locuitorilor. Prin urmare, o parte însemnată din echipa Primăriei Sectorului 2 lucrează la eficientizarea parcărilor rezidențiale existente, astfel încât să generăm mai multe locuri rezidențiale mai ales, fără a-i afecta pe ceilalți participanți la trafic, pietoni, bicicliști. (…) Vom stabili tarifele și tipurile de abonamente împreună cu cetățenii, printr-un regulament clar și transparent”, a declarat edilul.
O altă problemă identificată de primar este legată de stâlpișorii montați în exces de fosta administrație, pe spații unde anterior existau locuri de parcare. Rareș Hopincă consideră că această măsură a reprezentat „un urbanism nătâng”, cu impact negativ asupra imaginii sectorului.
„În multe zone, stâlpișorii nu au nicio noimă. E un exces și de cheltuire a banului public, și urbanistic. Odată ce lucrările ies din garanție, vom scăpa de acest exces și vom găsi soluții mai eficiente”, a adăugat primarul.
Prin aceste măsuri, edilul speră să ofere cetățenilor un orizont predictibil, dar și soluții pe termen lung, care să reducă tensiunile din spațiul public și să aducă un echilibru între diferiții participanți la trafic.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News