Confruntări fermieri – polițiști. Protestatarii au trecut de forțele de ordine și forțează intrarea în București

Sursă foto: Captură video

Fermierii care participă la un protest cu tractoare pe șosele au ajuns la marginea Bucureștiului, după ce au spart barajul poliției de la intersecția centurii cu drumul spre Chiajna. Protestatarii au intrat în localitate. Acum poliția încearcă din nou să-i oprească din drum.

„Ce drept aveți dumneavoastră să ne îngrăditi dreptul de a trece? Arătați-mi un indicator! Aveți ceva care ne interzice?”, a strigat un protestatar la un polițist care încerca să comunice cu aceștia.

În cele din urmă, tractoarele au trecut pe lângă mașina de Poliție, agenți și jandarmii care au rămas pe margine, la ieșirea de pe centura Capitalei, uitându-se la ce se petrece.

Prefectul Bucureștiului, Rareș Hopincă, a încercat să tempereze protestul, discutând cu fermierii.


Protestatarii i-au transmis prefectului Capitalei că nu au ce discuta cu el şi i-au propus să ia o hârtie cu cerinţele lor să o pună pe masa Guvernului, întrucât problemele pot fi rezolvate de premier şi miniştrii Agriculturii şi Transporturilor.

În replică, prefectul Hopincă a punctat că este reprezentantul Executivului la nivelul municipiului Bucureşti.

El a menţionat că ministrul Transporturilor a primit trei asociaţii ale transportatorilor joi dimineaţa. „S-a decis în cadrul discuţiilor continuarea acestora până la momentul identificării de soluţii reale”, a precizat prefectul.

Rareş Hopincă a subliniat că dreptul de a protesta este garantat de Constituţie şi a făcut apel la manifestanţi să depună o solicitare de autorizare a acţiunii lor la Primăria Capitalei.

În Chiajna, fermierii au întâlnit un nou baraj al Poliției și Jandarmeriei în Chiajna, care de data aceasta a fost format din mașini care blochează șoseaua. Unii protestatari nu au vrut să se legitimeze în fața polițiștilor iar scandalul a urmat.


Scopul protestatarilor, inclusiv al transportatorilor, nemulțumiți că Guvernul le-a ignorat cererile, este să ajungă cu autovehiculele lor în Piața Victoriei.

Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a afirmat miercuri, legat de protestul „spontan” al transportatorilor la care s-au alăturat şi câţiva fermieri, că până în acest moment, la ministerul Agriculturii nu a primit nicio revendicare, pentru că nicio asociaţie nu îşi asumă acest protest. El susține că acțiunea este „masiv distribuită pe reţelele sociale de un partid politic” care „încearcă să câştige capital de imagine sau un procent în plus în sondaje”.

Sute de transportatori din toată ţara participă, joi, la a doua zi de protest. Camioane din toată ţara au pornit către Bucureşti, pentru a se alătura angajaţilor firmelor de transport care protestează deja pe centura Capitalei. Între timp, o delegaţie a transportatorilor a fost primită pentru discuţii la Palatul Victoria.

Revendicările transportatorilor: 

  • Plafonarea RCA la 5.000 de lei la B 0 şi posibilitatea suspendării acoperirii poliţelor (RCA/CMR/casco) când un camion nu este în uz şi prelungirea automată a valabilităţii.
  • Scurtarea timpilor de trecere a frontierei prin modificarea OG 43 şi respectarea Regulamentului European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)

– Reintroducerea toleranţelor la depăşirile de greutate/gabarit, aşa cum prevăd şi normele europene şi evitarea dublei taxări

– Mutarea controlelor rovinietei, cântarului şi al măsurării gabaritului pe teritoriul naţional/la cel puţin 15 km de punctul de trecere a frontierei, respectând astfel şi Regulamentul European 1100/2008 privind controalele în vămi (care prevede eliminarea controalelor maselor şi dimensiunilor din punctele de trecere a frontierelor pentru a fluidiza traficul prin frontiere)

  • Alocaţii de cazare/alocaţii de hrană

– Acordarea alocaţiei de cazare neimpozabilă de 265 lei/zi pentru salariaţii bugetari să se acorde şi angajaţilor din privat, fără documente justificative.

– Introducerea unei alocaţii de hrană pentru lucrătorii detaşaţi, neimpozabilă, în valoare de 40 euro/zi, care să se adauge la plafonul maxim de 87,5 euro/zi în limita căruia se poate acorda indemnizaţia de detaşare

  • Reglementarea unui mediu de concurenţă loială în transporturi:

– Reglementarea unei legi anti-dumping prin care se pedepseşte prestarea unui serviciu la un tarif care nu acoperă costurile implicate (poate fi aplicată la nivelul întregii economii pentru interzicerea activităţii economice sub costuri). Impunerea unui tarif minim de referinţă.

– Obligaţia plăţii timpilor de aşteptare a camioanelor la încărcare/descărcare care depăşesc 2 ore

– Obligaţia plăţii serviciului prestat de şofer de încărcare/descărcare a mărfii în/din camion sau interzicerea acestui serviciu

– Obligativitatea expeditorilor de a prezenta la licenţiere o asigurare de risc financiar sau orice altă formă de garanţie bancară în limita căreia poate încheia tranzacţia

– Responsabilizarea beneficiarului mărfii, care a asigurat încărcarea camionului, în cazul în care la cântar se constată altă greutate decât în documente

  • Posibilitatea recuperării unui procent din acciza la combustibil pentru firmele de transport
  • Controlul camioanelor ucrainene pe teritoriul României în egală măsură cu al celor româneşti. Rezolvarea problemelor de acces în Portul Constanţa care au devenit din ce mai acute de când sunt atât de multe camioane ucrainene care intră zilnic în port.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: