În contextul creșterii vânzărilor de mașini second hand în România, un fenomen alarmant iese la iveală: peste jumătate dintre aceste vehicule au suferit cel puțin un accident grav, informație ascunsă sub straturi proaspete de vopsea. Andy Popescu, cunoscut vlogger auto, și-a asumat misiunea de a demasca practicile samsarilor care vând automobile afectate de accidente grave, prezentându-le publicului situații în care proprietarii încearcă să ascundă istoricul daunelor.
Într-unul din reportajele sale, Popescu evidențiază un caz în care un proprietar vinde o mașină inundată, trecând sub tăcere detalii importante. Astfel de situații scot în evidență necesitatea cumpărătorilor de a verifica istoricul vehiculului pe site-uri specializate, care accesează baze de date europene pentru a furniza informații complete despre istoricul daunelor.
Un studiu recent al unei companii de date auto relevă că una dintre cele mai căutate mărci în România, BMW, este și cea mai afectată, cu 8 din 10 mașini înregistrate cu daune. Honda, Hyundai, Porsche, Mitsubishi și Ford se află și ele în topul mărcilor cu probleme în ceea ce privește istoricul daunelor.
Popescu oferă exemple concrete, arătând cum unele mașini au fost reparate după accidente, iar samsarii au acoperit daunele sub straturi de vopsea proaspătă. Înainte de a face o achiziție, specialiștii recomandă verificarea atentă a mașinii la un service auto, pentru a evita surprizele neplăcute.
Cifrele dezvăluie că aproape 66% din mașinile second hand oferite spre vânzare provin din alte țări, iar peste 59% dintre acestea au înregistrate daune în istoric, cu o valoare medie a reparațiilor de 4000 de euro. Nu mai puțin de 7,8% dintre vehicule au kilometrajul dat înapoi, cu o valoare medie ștearsă de pe odometru de 85.000 de km.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News