A început organizarea de şantier pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Piteşti

Sursă foto: Facebook/ Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Asocierea de firme Webuild SPA – Tancrad SRL, care realizează lotul al treilea al Autostrăzii Sibiu-Piteşti, cea mai complexă secţiune de autostradă din România, care va avea un tunel lung de 1,7km, dar şi viaducte de 40 de metri înălţime, a început organizarea de şantier, în aşteptarea autorizaţiei de construire. Întreaga lucrare ar trebui să fie finalizată în anul 2028.

”Lotul are 37 km lungime, peste 12 km  de poduri, pasaje şi viaducte, peste 25km lucrări de consolidare, E o autostradă care trece munţii şi face legătura dintre Ţara Românească şi Ardeal. Avem 4,5 milioane metri cubi de săpătură, 3,5au milioane metri cubi de umplutură, 350km de piloţi foraţi. Avem două noduri rutiere, unul la începutul contractului, în localitatea Cornetu şi unul în localitatea Şuici, la Rudeni mai exact, în a doua jumătate a contractului. Trebuie să construim şi un ecoduct care va traversa râul Olt, calea ferată şi DN7”, a declarat Adrian Bodoc, manager proiect Webuild.
Potrivit sursei citate, acum se lucrează la proiectul tehnic, dar s-a început şi organizarea de şantier.
”În momentul de faţă suntem în etapa de proiectare, lucrăm la  elaborarea proiectului pentru autorizarea de construire şi a proiectului tehnic de execuţie. Studiile de teren, arheologia, studiile topografice, precum şi studiile geotehnice au fost finalizate. Ca şi lucrări pregătitoare, am început cu organizarea de şantier din  comuna Cepari şi cu defrişarea pădurilor aflate în fond forestier. Vom mai avea încă o organizare, în zona tunelului, la kilometrul 62+300 şi încă o organizare, la începutul contractului, la Cornetu, la km 44+500”, a mai spus Bodoc.
Secţiunea 3 a autostrăzii Sibiu-Piteşti va avea şi cel mai lung tunel de autostradă din România
”Tunelul este de o lungime de 1,7km, cel mai lung tunel de autostradă din România, până în momentul de faţă. Am identifcat în perioada cercetării arheologice preventive, un sit arheologic pe care deja l-am descărcat, deci nimic nu ne mai opreşte de a demara lucrări de organizare de şantier, odată ce autorizaţia de construire va fi obţinută. Ieşirile din tunel  sunt la o distanţă de 25metri ax între ele.  Lotul 3 este complex din punct de vedere ingineresc şi cea mai  mare lucrare din România ca şi valoare, precum şi ca lungime – 37,40 km şi 1,2 miliarde de euro. Tunelul este o provocare din punct de vedere ingineresc, dar şi structurile, având în vedere că vom avea viaducte cu înălţime de până la 40 de metri”, a precizat Adrian Bodoc.
Asocierea Webuild SPA – Tancrad SRL realizează lucrarea în lungime de 37,40 km. Aceasta va avea peste 12 km. de poduri, pasaje şi viaducte, peste 25 km. de lucrări de consolidare, 2 noduri rutiere şi un ecoduct.
Durata contractului este de 57 de luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 45 de luni pentru execuţie.
Valoarea contractului este 5,323 miliarde lei la care se adaugă TVA, iar sursa de finanţare este Programul Transport. Termenul de finalizare al lucrării este stabilit în anul 2028.
Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: