Pe măsură ce Guvernul rămâne fără bani pentru autostrăzi, scad și șansele să înceapă curând și în forță lucrările la A8 – autostrada care ar trebui să unească Moldova cu Transilvania, trecând Carpații Orientali.
Am centralizat datele pentru fiecare tronson și am discutat cu Ionuț Ciurea, director executiv al Asociației Pro Infrastructura (API), despre cât de repede ar putea porni șantierele și ce soluții există pentru a debloca proiectul.
Au trecut aproape 20 de ani de când guvernele României promit o autostradă care să lege Moldova de Ardeal.
Compania de Autostrăzi din subordinea Ministerului Transporturilor a început încă de prin 2007 să întocmească documentația. Dar șoseaua n-a fost, în realitate, niciodată o prioritate pentru Guvern.
În disperare de cauză, în 2018 – cu susținerea consistentă din partea PNL și USR – Parlamentul României a adoptat și o lege care obligă Guvernul să construiască Autostrada A8. Dar e un act normativ fără sancțiuni, cu singurul scop de a pune presiune pe guvernanți. N-a prea avut efect.
Proiect Autostrăzii A8 a mers înainte.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News