O echipă de ingineri Alstom din Franța a fost prezentă zilele acestea la București. Specialiștii francezi au fost chemați de cei din România, pentru a găsi o soluție în ceea ce privește intrarea în circulație a noilor trenuri de metrou, au dezvăluit surse Metrorex pentru Gândul. În prezent, testele noilor trenuri de metrou ar fi sistate, după ce patru captatori de la o garnitură s-au rupt pe M2, în timpul unui rodaj, la o viteză de 80 de kilometri pe oră.
Surse Metrorex au precizat în exclusivitate pentru Gândul că Alstom România a apelat la specialiștii din Franța pentru a încerca să rezolve problema noilor trenuri de metrou produse în Brazilia.
Testele obligatorii care trebuie făcute înainte de intrarea în circulație întârzie foarte mult. Asta în condițiile în care prima garnitură, „Giurgiu”, a ajuns în Capitală în urmă cu un an (aprilie 2024).
Mai mult, trenul care trebuie să intre în rodajul de 10 mii de kilometri ar fi tras „pe dreapta”, după ce i s-au rupt patru captatori pe Magistrala Pipera.
„Noile piese au fost comandate din Franța. Tot de acolo a venit și o echipă de ingineri de la compania – mamă. În prezent, pare că suntem într-un blocaj. Asta în condițiile în care cei de la Alstom vorbesc de 1 octombrie 2025 ca fiind data la care va intra în circulație primul tren nou”, spun sursele Gândul.
Pentru a intra în circulație, primul tren de metrou Alstom adus din Brazilia trebuie să parcurgă 10 de mii de kilometri, pe Magistrala 5, Drumul Taberei.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News