ANUNȚ Start la un nou tronson al Autostrăzii Transilvania

Sursa foto: Youtube/ captura video

Compania Națională de Investiții Rutiere a emis Ordinul pentru începerea lucrărilor pe lotul Chiribiș-Biharia al Autostrăzii Transilvania și a stabilit data de începere pentru mâine, termen de la care se calculează durata de execuție.

,,Am avizat în Consiliul Tehnico-Economic al CNIR documentația pentru un tronson cu o lungime de 8,5 kilometri, accelerând, astfel, acest proiect atât de important pentru infrastructura națională și demonstrând că, atunci când și beneficiarul înțelege să facă eforturi alături de constructor, se poate deschide șantierul cu aproape o jumătate de an mai devreme față de termenul contractual.

Acordăm tot sprijinul Antreprenorului pentru ca, la finalul anului viitor, acest lot să fie terminat și să asigure conexiunile cu loturile în circulație ale A3 de lângă Nușfalău și Borș”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/foto-anunt-start-la-un-nou-tronson-al-autostrazii-transilvania-22107464

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

FOTO ANUNȚ Start la un nou tronson al Autostrăzii Transilvania

FOTO ANUNȚ Start la un nou tronson al Autostrăzii Transilvania

Recent, Construcții Erbașu a adus 521 de muncitori și 280 utilaje și a început și asfaltarea pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550).

Lucrările au început în data de 20 ianuarie 2025 și au ajuns la un progres fizic de 12,75%.

Contractul, finanțat prin Programul Transport 2021-2027, are o valoare de 884,12 milioane lei (fără TVA), iar antreprenorul are la dispoziție18 luni pentru finalizarea lucrărilor.

Lucrări în execuție:

Consolidări: se lucrează la armarea, cofrarea și betonarea grinzilor de rigidizare și a piloților. De asemenea, se execută lucrări la măștile drenante, inclusiv așternere piatră brută și betonare pinteni.

Terasamente și Corpul Autostrăzii: sunt în desfășurare excavații, taluzări și nivelări în zonele de debleu. Se realizează decopertări ale stratului vegetal, săpături pentru umplutură, precum și așternerea, nivelarea și compactarea umpluturilor din pământ stabilizat și balast pentru stratul de formă și fundație.

Structuri (Poduri, Pasaje, Viaducte): activitate intensă la multiple structuri de artă, constând în:

➖lucrări la infrastructură și suprastructură: spargere piloți, săpături la culee, armare, cofrare și betonare elevații, radiere, rigle și plăci de racordare;

➖montaj elemente prefabricate (ex. lise) și realizare hidroizolații;

➖curățare armături și pregătiri pentru etapele următoare de betonare.

Podețe: se execută armarea plăcilor și elevațiilor, montajul elementelor prefabricate, cofrări și betonări pentru fundații, precum și lucrări pregătitoare pentru cămășuieli.

Sunt în desfășurare lucrări de restabilire a drumurilor de acces (fundații, așternere balast), amenajare platforme și depozite pentru materiale, aprovizionare cu prefabricate și carcase, producție beton și concasare agregate în organizările de șantier. Se efectuează constant și teste de laborator pentru controlul calității materialelor și a lucrărilor executate.

Lucrările au început în data de 20 ianuarie 2025, iar progresul fizic înregistrat până în prezent este de 8,75%.

–––––––––––––––-

Proiectare și executie pentru finalizarea Autostrăzii Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău-Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău-Chiribiș (km 4+200-km 30+550) – relicitare Antreprenor:

Construcții Erbașu S.A. Lungime: 26,35 km Valoare contract: 884,12 milioane lei (fără TVA) Sursă de finanțare: Programul Transport 2021-2027 Durată de execuție: 18 luni. Construcții Erbașu apasă pedala de accelerație la lucrarea de finalizare a unui tronson din Autostrada Transilvania, abandonat de compania americană Bechtel – pe fondul unor plăți neachitate de statul român – și rămas ca și neatins 12 ani, a fost anunțat la începutul lunii.

Se văd progrese bune în teren, atât la terasamente cât și la structuri. Însă mobilizarea trebuie să continue pe trendul ascendent dacă antreprenorul vrea să facă o figură frumoasă la primul său proiect rutier major și să inaugureze lotul în termenul contractual din iulie 2026. Posibil, în varianta optimistă, arată Asociația Pro Infrastructură.

„Chiar dacă s-ar rata vara viitoare și vom intra în scenariul pesimist, totuși avem șanse mari să scăpăm de acest sector blestemat cel mai târziu la sfârșitul lui 2026, adică la 22 de ani și jumătate (!!!) de la prima cupă de excavator dată de Bechtel în iunie 2004”, arată sursa citată.

FOTO ANUNȚ Start la un nou tronson al Autostrăzii Transilvania

Contractul pe cei 26,35 kilometri dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș a fost semnat în 24.11.2023 cu Erbașu, al patrulea constructor de pe acest tronson, și prevede 6 luni de proiectare și 18 de execuție.

Proiectul tehnic a fost aprobat cu întârziere, în 19.12.2024, deși ordinul de începere aferent a fost dat în 15.03.2024.

Abia în 20.01.2025 a fost emis și ordinul de începere pentru lucrări, deci termenul de finalizare actualizat este iulie 2026.

Recent a fost relatat că Erbașu a mobilizat 315 muncitori și 203 utilaje.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: