Administrația Națională „Apele Române” transmite, luni, într-un comunicat de presă, că își desfășoară activitatea într-un sediu închiriat, în baza unui contract semnat inițial în urmă cu 13 ani, iar că actuala conducere a fost numită în august 2022, deci la un deceniu după semnarea primului contract de închiriere. ANAR mai transmite că sumele necesare achiziției unui nou sediu au fost bugetate în 2023, 2024, dar și în 2025, dar că instituția nu a putut finaliza acest demers „din motive obiective”.
ANAR afirmă că contractul (încheiat la data de 20.06.2022), aflat în prezent în derulare, urma să expire inițial la data de 30.06.2025, având o valoare a chiriei de 10,5 Euro/mp/lună, echivalentul a 43.765 euro/lună.
„Până la identificarea unei soluții mai economicoase din punct de vedere financiar, contractul actual de închiriere a fost prelungit pentru 3 luni, valoarea chiriei fiind 13 Euro/mp/Lună (din cauza duratei scurte de timp), iar suma care va fi plătită pentru perioada iulie – septembrie 2025 din surse proprii ANAR este de 54.150 euro/lună.
Menționăm că în ultimii trei ani (2023-2025), ANAR a inițiat mai multe proceduri de achiziție a unui nou sediu în vederea renunțării la acest spațiu închiriat și relocării personalului angajat, în direcția reducerii cheltuielilor.
Sumele necesare achiziției unui nou sediu au fost bugetate în 2023, 2024, dar și în 2025, dar ANAR nu a putut finaliza acest demers din motive obiective”, conform sursei citate.
Astfel, începând cu august 2023, ANAR a demarat procedura de achiziție a unui sediu propriu. Aceasta a fost blocată însă de Ordonanța de Urgență nr. 90/2023 care a suspendat temporar toate investițiile pentru instituțiile publice, spune instituția.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News