Atenție la cozonaci! Până la 21 de E-uri în produsele „tradiționale”

Sursa foto: Pixabay

Inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au verificat cozonacii comercializați în marile rețele de retail din România și au tras un semnal de alarmă privind utilizarea excesivă a aditivilor alimentari, etichetarea incompletă și compoziția înșelătoare a produselor.\

Atenție la cozonaci! ANPC avertizează: Până la 21 de E-uri în produse „tradiționale”

„Cel mai relevant indicator privind siguranța produselor îl reprezintă analiza informațiilor puse la dispoziția consumatorilor prin etichetele/ambalajele produselor. În perioada Sărbătorilor Pascale, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor pune la dispoziție următoarea evaluare comparativă a informațiilor oferite consumatorilor pentru produsele tip cozonac, comercializate în marile lanțuri de retail din România”, se arată într-un comunicat al ANPC.

În cadrul verificărilor au fost analizate peste 20 de sortimente de cozonaci, provenite fie din unitățile de producție proprii ale retailerilor, fie de la furnizori privați, pentru magazine precum Carrefour, Auchan, Mega Image sau Penny.

Ce au descoperit inspectorii?

Printre problemele constatate se numără:

  • Prezența unui număr ridicat de aditivi – în unele cazuri, până la 21 de E-uri – în aluat, umplutură sau glazură;
  • Ingrediente ambiguue, care pot induce în eroare consumatorii;
  • Probleme privind etichetarea corectă a alergenilor;

Neconcordanțe în declarațiile nutriționale, în special legate de ordinea indicării nutrienților, contrar cerințelor regulamentului european (UE) nr. 1169/2011.
Autoritatea atrage atenția asupra faptului că produsele care se promovează ca fiind „tradiționale” sau „de casă” ridică semne de întrebare în privința autenticității și calității, în special atunci când conțin un număr atât de mare de aditivi.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: