Bogdan Stoica: Dubioșeniile din Strategia Națională de Vaccinare (partea 2)

bogdan stoica

Spre deosebire de mulți proști sonori pe acest subiect, eu chiar am citit, pe îndelete, Strategia Națională de Vaccinare 2023–2030. Partea bună e că nu conține nimic din ce spune AUR că ar conține. Partea rea este că e confuză, manipulatoare și dubioasă. În partea întâi a acestei analize (link) ți-am arătat riscurile pentru democrație generate de acest document scris parcă de un vânzător de vaccinuri. Astăzi o să-ți arăt de ce va eșua orice încercare de a mări baza de vaccinare.

„Ezitarea de a accepta vaccinarea” scrie în Strategie, iar la explicații găsim: „populația are un grad de ezitare la vaccinare, iar parte din personalul medical adoptă o practică oarecum defensivă în materie de vaccinare. Vaccinarea este efectuată în principal de către medicii de familie, care nu întotdeauna oferă informații aparținătorilor în legătură cu vaccinările la care este eligibil copilul sau în legătură cu posibilele reacții adverse postvaccinale indezirabile (RAPI) și managementul acestora. Există un grad de neîncredere a populației privind siguranța vaccinării, teama de reacții adverse constituind un motiv important de nevaccinare”. Deci e clar: e vina statului, nu a populației. Nu e vina noastră că agenții de vânzări ai vaccinării – medicii de familie – sunt leneși, necitiți și se încăpățânează să tacă și să dea ochii peste cap când cineva le pune întrebări izvorâte dintr-o teamă legitimă. Ai zice că Rafila se pregătește să facă niște manuale de comunicare pentru medicii de familie, dar și un set de reguli care să le ia banii din buzunare acestora dacă își mai fac treaba ca acum. De unde, nene! Fii atent care-i planul:

„Asigurarea unor campanii susținute de informare a populației”. Cum? Prin presă? Păi presa a mințit de-a rupt în pandemie, de ce ar crede-o populația acum?

„Consilierea individuală privind beneficiile vaccinării, dar și riscurile nevaccinării”. Cum? Prin medicii de familie? Păi nici ăia nu au noțiuni intensive în domeniu, dacă nu-i trainuiește cineva o să eșueze și ei.

„Pentru creșterea adresabilității și a acceptanței la vaccinare este nevoie de campanii de comunicare ample și credibile, susținute la nivel național, în general și la nivel local”. Cum? Prin presă nu, prin medici nu – ce alte mijloace? Facebook, Twitter, Instagram? Ar fi o eroare. Toate aceste rețele au cenzurat adevărul despre pandemie și vaccinare, plus că nu toți oamenii își iau informațiile de acolo.

„Realizarea unui parteneriat social sustenabil pentru vaccinare cu autorități, decidenți, profesioniști din sistemul medical, organizații ale societății civile, entități economice, mass-media, organizații/profesioniști favorabili vaccinării”. Adică încă un cor de lătrăi inutili și deja compromiși, care să facă ce? Nu mai bine duci la Prelipceanu și la Gâdea un pro-vaccinare și un anti-vaccinare, le faci o gradenă de profesioniști care să-i curenteze când bat câmpii și vezi, exact, cum stai?

„Asigurarea accesului facil la informații științifice privind riscurile, beneficiile și siguranța vaccinurilor pentru profesioniști și pentru populație”. Delir, din nou. Ce informații științifice? Ale cui? Ale autorităților și companiilor care fac bani din vaccinuri sau ale celor care fac știință medicală fără vaccinare? Și cum faci accesul facil? Scrisori științifice în cutii poștale sau ad-uri pe google? Plus că dacă iar se începe cu propaganda tâmpită – știința spune să porți masca când alergi în parc – se aruncă banii pe geam.

„Implementarea de strategii de comunicare pentru vaccinare destinate comunităților sau grupurilor vulnerabile”. Îmi vine să râd, în primul episod vă arătam că strategii lui Rafila au pus laolaltă în același grup demografic migranții străini, prezenți mai ales în marile orașe, cu românii din mediul rural. Parcă văd un pliant în pakistaneză cu poza lui Ștefan cel Mare.

„Utilizarea tehnologiei de marketing social pentru dezvoltarea de materiale de educație pentru sănătate destinate populației generale și diseminarea acestora pe cele mai adecvate canale de comunicare”. Azi, cel mai adecvat canal de comunicare este TikTok. Dacă nu ești acolo nu exiști. Pe TikTok, însă, tot astăzi, orice mesaj pro-vaccinare este acoperit instantaneu cu hate. Joac-o p-asta, domnule Rafila.

„Identificarea grupurilor ezitante la vaccinare și a barierelor care influențează succesul programului de vaccinare”. Și după ce le identifici – ce urmează? Lagăre? Pușcării? Public shaming? Sau le vinzi lanțul de la bicicletă?

Rezumat: faimoasa strategie nu conține nimic strategic. Nici o soluție, nici un termen, nimic. Niște nimeni au semnat pe o foaie, la UE, că susținem obiectivul de 95% populație vaccinată până în 2030, dar n-au nici o strategie concretă să ajungă acolo. Există una singură care a dat rezultate: comunismul. Pe timpul lui Ceașcă nu-ți puteai duce copilul la grădiniță sau la școală dacă nu avea schema completă de vaccinare. Propun, așadar, reînființarea Partidului Comunist Român și a Securității, care să readucă teroarea în rândul populației, ca să-i iasă planul lui Rafila. Să bifăm, sub steagul roșu, încă un succes european. Iar noua siglă a PCR să fie formată din seceră, ciocan și siringă.

 

Autor

  • Bogdan Stoica, editorialist PS News. Fost jurnalist în presă locală și națională autor de cărți de educație istorică, fotografie, relații în prezent fotograf, consultant de imagine, publicist

    View all posts

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: