Circulația feroviară este închisă între Cluj și Oradea, pentru ample lucrări de modernizare și electrificare, lucrări ce se vor termina probabil în 2027 și vor costa peste 9 miliarde lei. Trenurile vor face 2 ore și 14 minute între Cluj și frontiera cu Ungaria, față de aproximativ 3 ore înainte de pornirea șantierului.
Prima linie ce va fi electrificată după 1990
Viteza de circulație a trenurilor pe tronsonul Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor era, înainte de începerea lucrărilor, de 65 km/h – 85 km/h pe cea mai mare parte a traseului. După finalizarea lucrărilor, viteza maximă va crește la 120 km/h – 160 km/h, iar durata călătoriei între Cluj Napoca la Episcopia Bihor va fi de 2h și 14 minute pentru un tren IR, iar un tren RE va parcurge distanța dintre Cluj Napoca și Oradea în cca 2h și 20 minute, spune CFR Infrastructură.
În cele două ore și 14 minute este inclusă și staționarea în Oradea, unde trenurile staționează cam 10-15 minute. Distanța este de 166 km, arată Hotnews.ro.
Valoarea totală a investiției este de 7,66 miliarde lei, fără TVA (9,11 miliarde lei cu TVA), iar finalizarea celor patru contracte este estimată pentru perioada 2026/2027 (36 luni de la aprobarea proiectului tehnic).
Linia CF Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră va fi prima linie de cale ferată modernizată și electrificată după 1990, cu bani europeni.
Lucrările de reabilitare și electrificare a liniei de cale ferată de la Cluj la Frontieră se desfășoară în mare parte pe actualul traseu, însă pentru atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h pe o distanță cât mai mare sunt proiectate inclusiv lucrări de mărire a razelor curbelor, pe o lungime de 7,5 km, de deviere a cursului apei răului Crișul Repede, dar și de dublare a liniei CF pe o lungime de cca 14,8 km, între Telechiu și Oșorh
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News