Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei a transmis, într-un răspuns la solicitarea Gândul, constatările în urma sesizării făcute la începutul lunii august de autoritățile române privind neregulile observate la operatorul aviatic low-cost Wizz Air.
Notificarea a venit pe fondul unui val de nemulțumiri privind curse amânate sau anulate ale companiei din ultimele luni și în contextul în care oficialii din aviație sau din domeniul protecției consumatorilor nu pot declanșa verificări sau aplica sancțiuni, conform legii, dat fiind că operatorul nu are sediul sau un reprezentant în România.
Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (European Union Aviation Safety Agency – EASA) a comunicat, la solicitarea Gândul, un răspuns oficial, în urma a notificării transmise în urmă cu aproape o lună de Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR).
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Bogdan Mîndrescu, anunța, pe 5 august, că România a sesizat Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei, după ce Wizz Air a anulat nouă curse într-o zi, din motive tehnice.
Bogdan Mîndrescu preciza la acea dată că, în urma sesizării depuse de AACR (Autoritatea Aeronautică Civilă Română) la EASA, agenția europeană, în calitate de emitent al certificatelor de operatori aerieni deținute de Wizz Air Ungaria și Wizz Air Malta, urmează să facă verificări și inspecții la cei doi operatori. În funcție de deficiențele semnalate și identificate, se poate decide impunerea unui plan de eliminare a neconformităților și monitorizarea implementării acestuia.
„Sancțiunea maximă, în caz de deficiențe grave, poate fi suspendare sau revocarea AOC-urilor (certificatelor de operator aerian) situație în care Wizz Air nu va mai putea opera până la remedierea deficiențelor. Acest caz este puțin probabil”, explica secretarul de stat.
Câteva zile mai târziu, oficialii Wizz Air au transmis, într-o precizare la solicitarea Gândul, că operatorul aviatic a luat măsuri substanțiale pentru a contracara problemele în orarul zborurilor și că nu a anulat niciodată nouă curse într-o zi, așa cum au invocat autoritățile române drept motiv al sesizării depuse la EASA. De amintit că operatorul aviatic a decis să reducă frecvența curselor din și spre România în luna august.
„Rămânem vigilenți”
„Ca punct de plecare, este important să se definească rolul EASA în ceea ce privește Wizz Air. EASA acționează ca autoritate competentă, în numele statului operator al Wizz Air, și anume Ungaria și Malta, în urma unui transfer de responsabilitate în conformitate cu articolul 65 din Regulamentul de bază al EASA. Competențele EASA acoperă aspecte de siguranță relevante pentru operațiunile aeriene (AOC) și managementul menținerii navigabilității (CAMO). Responsabilitățile în toate celelalte domenii, inclusiv aspectele comerciale, rămân la autoritățile competente din statele respective”, au transmis oficialii EASA.
Articolul integral AICI.
Autor
-
Adrian Pavel, redactor PS News. Cu o experienţă de peste 10 ani în presă, Adrian Pavel se descrie ca fiind un împătimit al noutăţilor, practic dependent de ştiri. Încearcă de fiecare dată să fie la curent cu tot ceea ce se întâmplă în ţară şi în străinătate şi să ofere cele mai calde informaţii cititorilor. Este adeptul zicalei „Nimeni nu e sărac cu duhul, e doar mai puţin informat”.
View all posts
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News