În această zi, acum doi ani, Comisia Europeană a creat coridoarele de solidaritate, în colaborare cu Ucraina şi cu Republica Moldova, pentru a îmbunătăţi rutele de transport dintre UE, Ucraina şi Republica Moldova.
Create iniţial pentru evitarea blocadei impuse de Rusia în Marea Neagră asupra exporturilor ucrainene de cereale, coridoarele de solidaritate au evoluat pentru a acoperi comerţul din toate sectoarele, arată comunicatul de presă al Executivului european. Ele permit Ucrainei şi Republicii Moldova să exporte diverse mărfuri către pieţele mondiale, garantând în acelaşi timp faptul că importurile esenţiale ajung în Ucraina. Pe termen lung, aceste coridoare vor juca un rol esenţial în reconstrucţia Ucrainei şi în integrarea sa deplină în piaţa unică a UE.
Până în prezent, coridoarele de solidaritate au facilitat exportul a peste 136 de milioane de tone de mărfuri ucrainene, în special cereale, minereuri şi oţel. Ele au permis, de asemenea, importul a peste 52 de milioane de tone de produse esenţiale, precum combustibil, vehicule, îngrăşăminte şi ajutor militar şi umanitar. Aceste coridoare acoperă regiunea Dunării, Polonia, ţările baltice şi regiunea Mării Adriatice, utilizând căile ferate, căile rutiere şi căile navigabile interioare. Deşi coridorul ucrainean al Mării Negre, înfiinţat în toamna anului 2023, este esenţial, Dunărea şi coridorul Polonia-ţările baltice rămân de asemenea cruciale pentru importuri, în timp ce Marea Adriatică joacă un rol major în exporturile de produse neagricole ale Ucrainei.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News