CFR ia locomotive din Franța cu 9.000.000 €/bucata. Suedia cumpără de 3 ori mai ieftin de la Craiova

Sursa foto: ARF

CFR ia 16 locomotive franțuzești cu 9 millioane € bucata. Germania și Suedia, de exemplu, cumpără zeci de locomotive românești, făcute la Craiova, cu circa 3 milioane € bucata. Ambele modele de locomotivă pot circula cu o viteză de până la 200 km/h.

Electroputere Craiova nu mai există. În locul uzinei, a crescut de mai mulți ani un mall. Dar, la Craiova se mai produc locomotive. Și, chiar, unele foarte performante, având în vedere că, de pildă, în ultimii zece ani, flota Deutsche Bahn Cargo (echivalentul CFR Marfă din Germania) în România a ajuns la 27 de locomotive făcute de Softronic la Craiova (nu mai departe de decembrie 2023 DB Cargo a semnat achiziția a două locomotive TransMontana), iar operatorul suedez Green Cargo a contractat 100 de locomotive Softronic TransMontana până în 2030, fiind cel mai mare client al firmei românești.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cumpără, însă, locomotive franțuzești mult mai scumpe – Alstom Traxx MS3.

CFR ia 16 locomotive franțuzești cu 9 millioane € bucata

Reprezentanţii Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF) şi ai Asocierii Alstom (Alstom Transport SA – lider, Alstom Transportation Germany GmbH – asociat) semnează pe 29 ianaurie 2024 contractul de achiziţie a 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a reluat pe 22 martie 2023 licitaţia pentru cele 16 locomotive electrice noi, după ce aceasta a fost suspendată, în urma contestaţiei depuse la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) de Alstom Transport SA. CNSC s-a pronunţat şi a respins contestaţia producătorului francez care viza modul de plată a avansului.

Alstom Transport a considerat că plata unui avans de 15% la semnarea contractului, urmată de plata locomotivelor la livrare, reprezintă o măsură disproporţionată, a precizat preşedintele ARF, Ştefan Roşeanu.

Potrivit anunţului din SEAP, achiziţia vizează 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să circule cu o viteză maximă situată în intervalul 160 km/h – 200 km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători, destinate transportului feroviar de călători, precum şi achiziţionarea serviciilor de mentenanţă şi reparaţii pentru o perioadă de 20 de ani, necesare funcţionării în condiţii optime de siguranţă şi confort a respectivelor locomotive.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL