Simbolul românesc Napolact trece în mâinile grupului maghiar Bonafarm. În centrul afacerii se află Sándor Csányi, cel mai bogat om din Ungaria, influent la Moscova, în fotbalul european și în cercurile puterii de la Budapesta.
Gigantul olandez FrieslandCampina a anunțat vânzarea operațiunilor sale din România, inclusiv brandul Napolact, către grupul maghiar Bonafarm. Tranzacția, care ar urma să se finalizeze până la sfârșitul anului 2025, include fabricile din Cluj-Napoca și Târgu Mureș, precum și cei aproximativ 400 de angajați ai companiei.
Deși pare o simplă mutare economică, în centrul acestei tranzacții se află Sándor Csányi, liderul neoficial al grupului Bonafarm, președinte al Federației Maghiare de Fotbal, vicepreședinte UEFA și FIFA și, potrivit publicației Fociclub.hu, cel mai bogat om din Ungaria. Averea sa este estimată la peste 1,3 miliarde de euro.
Csányi este și președinte și director general al OTP Bank Group, acționar în cadrul gigantului energetic MOL și un apropiat al premierului Viktor Orbán. Este considerat unul dintre arhitecții strategiei guvernului maghiar, care folosește sportul și economia ca instrumente ale unei politici naționaliste și revizioniste.
Influența lui Sándor Csányi nu se oprește la granițele Ungariei. Presa maghiară subliniază că, prin funcțiile sale-cheie în UEFA și FIFA, dar și prin conexiunile cu Moscova, el face parte dintr-o rețea de putere ce îmbină interese sportive, economice și politice. În 2023, think tank-ul american Lansing Institute a acuzat OTP Bank, sub conducerea lui Csányi, că ar fi contribuit la evitarea sancțiunilor occidentale impuse Rusiei, prin intermediul filialei din Uzbekistan. Potrivit Azuzlet.hu, banca ar fi facilitat astfel finanțarea indirectă a industriei militare ruse, în timp ce alte instituții financiare occidentale părăseau piața rusă.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News