Sponsorii din umbră ai lui Nicușor Dan. Cum l-a ajutat Matei Păun să fure startul pe panourile electorale

nicusor dan
Sursa foto: Nicușor Dan

Afaceristul considerat pro-rus Matei Păun este unul din sponsorii primarului general Nicușor Dan în noua cursă pentru Capitală, relatează Newsweek România, preluat de Digi24. Printre marii donatori de campanie ai lui Nicușor Dan se numărau, în 2016, Horia Manda, George Iacobescu, Alexandru Lăpușan, Nicolae Rațiu și Florin Talpeș. Aceași echipă de campanie pare să se refacă pentru alegerile din 9 iunie. Nicușor Dan și-a lansat, în urmă cu trei săptămâni, o puternică campanie publicitară în București. Campania este derulată însă doar pe panourile stradale ale firmei de panotaj Getica OOH SRL, arată sursa citată.

Firma este deținută de o companie dintr-un paradis fiscal, situat la câteva ore de zbor de România. Reprezentanții și beneficiarii reali ai Getica au, de peste 15 ani, legături de afaceri directe cu afaceristul Matei Păun și oamenii săi de încredere. Directorii acestei companii l-au mai sponsorizat, în trecut, pe Nicușor Dan.

Megasponsorii lui Nicușor, 2016

  • George Iacobescu, CEO Canary Wharf, care a dezvoltat cel mai mare proiect imobiliar al Londrei, lucru pentru care a primit titlul de „Sir” de la Regina Marii Britanii;
  • Nicolae Rațiu, fiul lui Ion Rațiu;
  • Alexandru Lăpușan – liderul companiei Zitec;
  • Horia Manda – managing partner al Axxes Capital;
  • Florin Talpeș – creatorul Bitdefeder.

Matei Păun joacă și pe terenul Kremlinului

Matei Păun deține o serie de alte companii dintre care una, BAC Financial Advisory SRL, s-a dezvoltat pe piețe controlate de Kremlin și în relații contractuale cu instituții financiare din Rusia.

Partenerii săi au cumpărat pachetul de acțiuni al firmei de panotaj de la un consorțiu condus de banca rusească de stat VTB și grupul financiar rusesc Alpha Capital Partners.

Cele două se companii se află acum sub sancțiuni occidentale pentru finanțarea agresiunii din Ucraina. Mai mult, BAC Financial Advisory a finanțat și structurat această achiziție.

Nicușor, cap de afiș

Nicușor Dan a fost primul dintre cei doi candidați cu șanse la Primăria Capitalei care și-a lansat o campanie puternică de publicitate outodoor. Conform informațiilor din piața de profil, Getica are circa 2000 pe panouri în toată țara, din care 5-600 sunt în București.

Prețul standard pentru o chirie pentru un panou este de circa 300 de euro pe lună. Ceea ce duce valoarea totală a campaniei lui Nicușor Dan de până acum la cel puțin 150.000-180.000 de euro.

Conform propriilor declarații, primarul general strânsese din donații, până acum o săptămână, circa 150.000 de euro, afirmând că ținta este de circa 450.000 de euro. Surse din piața de profil au declarat pentru Newsweek România că niciun alt mare jucător din piața de panotaj exterior nu a mai fost contactat de stafful de campanie al lui Nicușor Dan.

Păun, manager dedicat de campanie

Matei Păun nu a precizat în ce calitate a negociat contractul de outdoor pentru candidatul Nicușor Dan, însă Newsweek România a aflat că el a fost desemnat din nou, pentru a patra oară, să-i fie manager de campanie electorală.

Conform publicației inliniedreapta.net, Matei Păun a avut poziții pro-rusești și filo-putiniste pe care nu și le-a ascuns niciodată. Afaceristul recunoștea că făcea vizite dese la Moscova, punea la îndoială regimul dictatorial instituit de Vladimir Putin. Mai mult, punea sub semnul întrebării revoluția portocalie din Ucraina, în urma căreia Rusia a decis să anexeze ilegal Crimeea.

Într-un răspuns pentru Newsweek România, Matei Păun a negat că ar fi filorus, în ciuda postărilor din trecut.

Nu am opinii pro-ruse. Nu sunt filorus. Faptul că am cunoștințe despre piața din Rusia și specificitățile spațiului de business din această țară înseamnă că înțeleg mai bine motivele și consecințele unor decizii, nu că sunt fan. E mai periculos să ignori motivațiile și acțiunile unei țări cu o influență semnificativă decât să le analizezi și să încerci să le explici.

Sunt un european convins. Nu faceți decât să alimentați o linie de atac electorală a oponenților lui Nicușor. Lovind în mine. ei încearcă să lovească în el, susține sponsorul Păun.

Citeștem mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: