CNAIR a anunțat că echipele constructorului italian Webuild au continuat joi acţiunea de verificare a şuruburilor utilizate la montarea parapetului Podului suspendat peste Dunăre, ocazie cu care au fost identificate încă 125 de şuruburi slăbite.
Potrivit CNAIR, antreprenorul Webuild a încheiat joi verificările pe sensul de mers Brăila – Tulcea, în total fiind controlate 57.000 de şuruburi, 35.000 în prima zi şi 22.000 în cea de-a doua zi, şi indentificate în total 195 de şuruburi cu probleme la sistemul de prindere, 70 în prima zi şi 125 în cea de-a doua zi. Webuild a început vineri verificările şi pe sensul de mers Tulcea – Brăila, în total la montarea parapetului Podului suspendat peste Dunăre fiind folosite 100.000 de şuruburi, potrivit Digi24.
„Antreprenorul Webuild a finalizat astăzi (joi) verificarea situaţiei şuruburilor pe calea 1 a Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila. Astăzi (joi) au fost verificate aproximativ 22.000 de şuruburi utilizate la montarea parapetului pe sensul de mers Brăila – Tulcea. Dintre acestea, 125 prezentau probleme la sistemul de prindere.
De mâine (vineri), constructorul, sub supravegherea angajaţilor CNAIR, va începe verificarea celor de pe calea 2, sensul de mers Tulcea – Brăila”, se arată într-o postare făcută de CNAIR pe pagina sa de Facebook.
Verificările au fost făcute în condiţiile în care, săptămâna aceasta, în mediul online au apărut imagini video surprinse de localnici, în care se observă cum mai multe şuruburi din parapetul montat pe Podul Suspendat peste Dunăre sunt slăbite şi ies fără niciun efort.
De asemenea, pe Podul suspendat peste Dunăre au apărut şi denivelări la nivelul stratului de asfalt, cauzate, potrivit directorului CNAIR, Cristian Pistol, de nerespectarea restricţiilor de tonaj de 7,5 tone, impuse în zilele caniculare.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune însă că nu e niciun pericol.
„Îi asigur pe români că nu e niciun fel de pericol să pice podul, să pice unii în Dunăre. Am văzut că sunt şi formaţiuni politice, că fac şi plângeri la Bruxelles. Dacă au temeri să treacă peste pod, pot trece şi cu bacul, dacă nimeresc Brăila. Trecând într-un registru serios, vă asigur că nu există probleme de siguranţă în trafic”, a spus el.
Podul peste Dunăre de la Brăila – cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră – a fost inaugurat pe 6 iulie 2023.
La ceremonie au participat, printre alţii, preşedintele Klaus Iohannis, preşedintele Senatului, Nicolae Ciucă, premierul Marcel Ciolacu, şi ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, şi comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.
Valoarea iniţială a proiectului a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fonduri externe nerambursabile, iar constructorul este Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News