Coaliţia pentru Economia Digitală: Transportul alternativ este în pragul închiderii

Sursa foto: Pixabay

Adoptarea propunerilor din actul normativ pus în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va închide transportul alternativ în Romania, lăsând fără venituri peste 50.000 de şoferi şi obligând cei peste 3 milioane de români care folosesc serviciul să meargă doar cu taxiurile, consideră Coaliţia pentru Economia Digitală.

Potrivit unui comunicat al organizaţiei, transmis duminică AGERPRES, documentul care modifică OUG 49/2019 ignoră avantajele tehnologice, transparenţa şi mediul concurenţial adus de transportul alternativ şi propune transformarea acestui sector într-o simplă copie a unui serviciu de taxi.

Prin prevederile propuse, şoferii care fac transport alternativ trebuie să se constituie în operatori de transport, iar contractele de comodat şi închiriere folosite de peste 90% din şoferii de transport alternativ sunt eliminate, ceea ce ar contrazice însuşi modelul de economie colaborativă pe baza căruia funcţionează transportul alternativ.

„Nu este nicio îndoială că adoptarea acestor prevederi ar duce la dispariţia platformelor de transport alternativ din România. Ne este greu să credem că Guvernul ar putea să accepte aceste solicitări, care nu se referă la crearea unui mediu concurenţial, ci la închiderea unui întreg sector în beneficiul altuia”, a declarat Cătălin Codreanu, preşedintele Coaliţiei pentru Economia Digitală, citat în comunicat.

Coaliţia pentru Economia Digitală, care reprezintă principalii operatori de transport alternativ din România, UBER şi Bolt, arată că, deşi sunt reglementate diferit, atât transportul alternativ cât şi serviciile de taximetrie sunt la fel de strict controlate. Potrivit organizaţiei, atât industria de transport alternativ, cât şi industria de taxi au reglementări în oglindă în ceea ce priveşte pregătirea şi calificarea şoferilor, la fel şi exigenţele cu privire la operatorii de transport. Este necesar ca cele două servicii să concureze liber pe piaţă, acest lucru însemnând liberalizarea serviciilor de taximetrie, iar o eventuală gestionare a numărului de licenţe de taxi să poate fi făcută de autoritatea locală în situaţii particulare, menţionează reprezentanţii companiilor de transport alternativ.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: