Dacia a avut o lună foarte slabă în august, pe piața din Franța, unde toată lumea a înregistrat scăderi. Înmatriculările de autoturisme au intrat în picaj pentru 90% dintre mărci, inclusiv Renault și Peugeot, relevă datele analizate de Profit.ro.
Cu un volum total de autoturisme de 8.826 unități, Dacia a încheiat una dintre cele mai slabe luni din acest an, pe piața auto din Franța, dar contextul a fost unul total nefavorabil. Franța a înregistrat una dintre cele mai mari scăderi din acest an, cu -24,3% pe segmentul de autoturisme și -22,4% cumulat, autoturisme și LCV. În total, au fost vândute 105.042 vehicule, din care 85.977 unități.
Scăderea înregistrată de Dacia a fost cea mai mică din rândul mărcilor din grupurile franceze, cu -16,6%, în condițiile în care unele dintre mărcile grupului Stellantis au raportat scăderi de peste 40% (Citroen, DS, Fiat), dar cu valori la destul de mari și pentru celelalte: Peugeot a pierdut -25,4%, Opel -20,8%, Alfa Romeo -45,1%, cu o scădere totală pentru întreg grupul Stellantis de 31,7%.
În ceea ce privește Renault Group, lucrurile au stat la fel de rău. Marca Renault a încheiat luna august cu -26,1% (12.193 autoturisme înmatriculate), iar Alpine cu -34,2% (79 unități). Și Toyota, cea mai populară marcă care nu aparține grupurilor franceze, a raporta o scădere de 13,2% (-27,5% pentru Lexus).
După 8 luni, Dacia se vede nevoită să rămână în zona negativă cu vânzările, având 96.970 autoturisme înmatriculate, cu 5,7% mai puține față de anul trecut, ca urmare a scăderilor din ultimele 4 – 5 luni (doar în iulie a avut creștere). Cota de piață nu a fost afectată semnificativ (8,6%) datorită faptului că cele mai multe dintre mărci au urmat tendințele pieței de creștere sau scădere, iar piața în ansamblu are, după cele opt luni, o scădere de 0,5%, cu 1,1 milioane de autoturisme.
Și Renault este în aceeași situație, dar cu o un nivel ceva mai mic al declinului, respectiv -1,2% (179.577 autoturisme).
La nivel de modele, Dacia Sandero își conservă poziția, pe locul al treilea în clasamentul celor mai vândute mașini din Franța, după Peugeot 208 și Renault Clio, cu 52.246 unități și o cotă de 4,6% din piața de mașini noi. Dacia Duster 2 nu se mai menține în top 10, ci scade pe locul 11, cu 17.889 unități și doar 1,6% cotă de piață, într-un moment de schimbare de generații, dar urcă Duster 3, care a început deja să fie livrat, având deja 8.086 unități, ceea ce îl clasează pe locul 38. În total, cele două modele Duster au aproape împreună 26.000 de unități înmatriculate, ceea ce plasează modelul fabricat la Mioveni pe locul 7, peste Peugeot 308 și Toyota Yaris.
Și Dacia Jogger se mențină într-o poziție bună, pe locul 14, cu 15.717 unități, în timp ce Ford Puma se află pe locul 19, cu 14.229 exemplare înmatriculate.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News