După un moment de scăderi, care s-a suprapus peste schimbările legislative din Germania, dar și peste o perioadă de declin al cererii de automobile, Dacia reîncepe să crească pe această piață, cu valori mult peste medie.
Dacia a reușit să-și majoreze înmatriculările de autoturisme pe piața din Germania cu peste 40 de procente, una dintre cele mai mari valori din rândul mărcilor de volum, în luna octombrie. În total, marca a livrat și înmatriculat 5.646 de autoturisme clienților germani, ceea ce reprezintă o cotă de piață de 2,6%. Volumul nu este printre cele mai ridicate înregistrate de marcă în acest an, dar este important pentru că marchează sfârșitul scurtei perioade de declin înregistrat la finalul verii și mai ales în contextul unei piețe cu o tendință de încetinire.
Un exemplu este marca Tesla, care a avut în primele 8 luni ale anului volume foarte apropiate de Dacia, în Germania, și care în septembrie a început să frâneze pentru ca în octombrie să înregitreze un volum de numai 3.353 autoturisme, cu numai 5,3% peste cel din 2022. Un alt exemplu este liderul absolut al pieței, marca VW, care a încheiat luna octombrie cu o scădere de 15,4%. Și Renault, care reușește să vândă lunar volume apropiate de cele ale Dacia a avut în luna octombrie o scădere de 15 procente, la un volum de 4.974 unități. Și Ford, un brand cu legături puternice cu Germania, a avut în luna de raportare un declin de -25% al vânzărilor. Alte măci de volum au avut creșteri mult mai mici decât Dacia: Opel, 16,2%, BMW, 20%, Mercedes, 3,8%, Fiat, 22%, Skoda, 20,8%, Kia, 16,7%.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News