Așa cum ați aflat deja de la Economica.net, începând cu 4 iulie 2024, Comisia Europeană (CE) va impune taxe compensatorii atât producătorilor auto chinezi cât și altor mărci care își asamblează vehiculele la uzine din China.
E important de menționat că, în realitate, taxele anunțate deja de Comisia Europeană nu vor intra în vigoare înainte de începutul lunii noiembrie a acestui an, din iulie statele europene fiind îndemnate să solicite o „garanție” într-o formă care urmează să fie decisă de autoritățile vamale din fiecare țară membră. Sumele respective urmează a fi definitiv pierdute de mărcile implicate numai dacă și atunci când se impun taxe definitive, adică la începutul lui noiembrie 2023.
Totodată, cum în prezent se derulează negocieri intense între CE și statul chinez pentru a rezolva problema înainte de a fi prea târziu, este posibil ca taxele anunțate de executivul european să rămână la nivel de intenție, însă, în caz contrar, modele cunoscute pe piața din România ar putea avea prețuri mult mai mari decât cele de acum.
Cazul cu cel mai mare interes pe piața din România este cel al modelului Dacia Spring. În ciuda faptului că oficialii mărcii românești nu au comunicat până acum în care categorie de taxe s-ar încadra modelul electric asamblat în China – CE a menționat mai multe niveluri ale taxelor, dar a specificat doar procentul impus mărcilor chinezești – presa franceză pare să fi aflat acest detaliu extrem de important.
Conform jurnaliștilor apreciatei publicații l`Argus, modelul Dacia ar intra în categoria celor taxate suplimentar cu 21%. De altfel, conform documentului publicat de Comisia Europeană pe 12 iulie, pentru BYD este propusă o taxă de 17,4% (BYD și Denza), pentru Geely (mașinile mărcilor Geely, Zeekr, LYNK & CO, Volvo și Polestar produse în China) de 20% și pentru SAIC (MG și Maxus) de 38,1%.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News