Daniel David amenință deja cu demisia. „Analfabetismul funcțional e o problema de securitate națională”

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat că va demisiona din funcţie dacă nimeni nu îşi va asuma o serie de politici educaţionale pentru schimbarea sistemului educaţional. Ministrul consideră că „Analfabetismul funcțional e o problema de securitate națională”. În luna mai, Daniel David va prezenta un raport foarte obiectiv despre starea sistemului românesc de educaţie dar şi că va propune o serie de politici educaţionale. Acesta a subliniat faptul că în mediul rural trebuie o schimbare completă.

Ministrul Educaţiei, Daniel David, a fost prezent la evenimentul de prezentare a rezultatelor Testului Naţional de Alfabetizare Matematică. După eveniment, acesta a susţinut că în luna mai urmează să prezinte un raport privind starea sistemului românesc de educaţie şi cercetare, dar şi o serie de politici educaţionale.

„Voi prezenta un raport foarte obiectiv despre starea sistemului românesc de educaţie şi cercetare în luna mai. Şi după acel raport, eu voi spune ce va trebui făcut pentru că problema asta devine o problemă de securitate naţională, când tu scoţi aproape jumătate din absolvenţii de liceu îi scoţi în zona de analfabetism funcţional, nu mai este o problemă aşa, corectăm ceva cândva, e o problemă de securitate naţională”, a declarat Daniel David, Ministrul Educaţiei, conform News.ro.

Acesta a subliniat că, în cazul în care nimeni nu îşi va asuma responsabilitatea, acesta va demisiona din funcţie.

„Dacă după ce voi spune aceste lucruri şi voi prezenta acele politici educaţionale, cineva şi le va asuma, o să mai fiu ministru, dacă nu, nu am să fiu ministru”, a adăugat acesta.

Edilul a subliniat şi faptul că sistemul de învăţământ din mediul rural necesită o restructurare completă.

„Cred că în zona rurală ne trebuie o schimbare completă. Ce avem acum nu mai poate continua. Toată lumea spune: hai să ducem școli, microbuze. După mine este o greșeală. Noi încă avem mulți copii în mediul rural, mulți”, a declarat acesta, conform Agerpres.

Problema pe ministrul o indică este faptul că exista mai multe şcoli car funcţionează cu un număr mic de copii, însă există idei pentru restructurarea şcolilor de acest gen.

„Dar nu mai este ca pe vremea lui Spiru Haret, când erau concentrați și când făceai o clasă aveai 30-40 de copii în toate comunele. Acum ai școli cu șapte-opt copii, cu 10, cu 4. Ai profesori care țin simultan lecțiile la niveluri diferite. N-ai cum să asiguri calitate, nu se poate. […] Ce se pilotează în acest moment la nivelul ministerului n-a fost ideea mea, dar îmi place, o întăresc și dau bani în direcția respectivă, este ideea unor campusuri în mediul rural. Adică, pe o arie, și hotărâm, nu știu, 50-70-100 de km, îi aduci pe toți copiii într-un campus în care nu mai sunt 10, sunt 50 sau sunt 70, în care poți să duci profesori de calitate pe care să-i plătești bine, în care poți asigura masă sănătoasă, dacă e nevoie și cazare”, se precizează în comunicat.

Deşi planul, la nivel de idee, pare eficient, una din marile probleme ale mediului rural este lipsa resurselor materiale.

„Adevărul este că nu ai suficiente resurse să duci profesori de calitate în acele zone, ăsta este adevărul. (…) Ideea că mai putem funcționa așa în mediul rural eu cred că este o greșeală”, afirmă edilul.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: