Diferenţe majore la Evaluarea Naţională 2024. Cele mai slabe şi cele mai bune şcoli din ţară

evaluare-nationala-rezultate
Sursă foto: INQUAM PHOTOS / MARIUS DUMBRAVEANU

Evaluarea Națională din 2024 a scos la iveală contraste uriașe între școlile din România. În timp ce 50 de școli au obținut o medie de peste 9 la examene, există nu mai puțin de 1.500 de unități unde toți elevii au avut medii sub 5. Această situație evidențiază o prăpastie imensă între școlile unde colaborarea între elevi, profesori și părinți este eficientă și cele unde dezinteresul general predomină.

Diferenţe majore la Evaluarea Naţională 2024.  Diferențele mari de performanță la Evaluarea Națională 2024 evidențiază probleme profunde în sistemul educațional românesc. Implicarea activă a profesorilor și sprijinul familial sunt cruciale pentru succesul elevilor, în timp ce absențele nejustificate ale dascălilor și dependența de meditații private necesită soluții urgente și eficiente.

În județul Sălaj, o școală din comuna Dragu a înregistrat cel mai slab rezultat la nivel național. Dintre cei nouă elevi înscriși la Evaluarea Națională, doar trei s-au prezentat la examen, iar media obținută a fost de doar 1,40. „S-a pregătit, dar nu a mers la examen. Rămâne aici, mai mergem la muncă prin sat. Nu avem de lucru. Lucrăm cu ziua”, a spus Rebeca Lingurar, mama unui elev, pentru Ştirile Pro TV. Directorul școlii din Dragu, Mihai Nemeș, subliniază importanța sprijinului familial: „Nu e suficient doar munca noastră de dascăli, la școală, la noi sunt 7-8 ore pe zi, diferența o petrec în familie”.

La polul opus, o școală din Buzău a obținut cea mai mare medie la nivel național, 9,58. Relu Olteanu, directorul școlii B.P. Hașdeu, afirmă: „Din această triadă, elev-părinte-profesor, cei care trebuie să se schimbe suntem noi, cadrele didactice. Asta înseamnă implicare, asta înseamnă că școala nu se termină când s-a sunat de ultima oră”.

Una dintre problemele sistemice este absența nejustificată a profesorilor, care afectează semnificativ performanțele elevilor. Inspectorii școlari nu au efectuat controale neanunțate și nu au sancționat dascălii chiulangii sau pe cei care își presează elevii să vină la pregătire privată. La un an după creșterea salariilor, puțini profesori au oferit pregătire gratuită susținută cu toată clasa.

În București, Colegiul Grigore Moisil a obținut locul întâi cu o medie de 9,56, la fel ca anul trecut. Directorul instituției remarcă faptul că succesul se datorează unei echipe de profesori și elevi bine pregătiți, cu doar patru elevi obținând note sub 9.

Evaluarea Națională a reflectat fidel nivelul real al elevilor, după ani de zile în care notele din catalog au fost umflate. În vârful topului național nu au fost surprize. Anca Colibara, directorul școlii Euroed Iași, confirmă: „Ierarhia din clasă s-a păstrat întru totul. Notele pe care copiii le-au obținut sunt notele pe care le obținuseră constant și în clasă”.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: