Director General al Romaero și-a dat demisia. Motivele pentru care Bogdan Costaș a luat această decizie

Directorul general al Romaero își anunță demisia și explică motivele pentru care a luat această decizie. Redăm integral comunicatul remis de Bogdan Costaș.


„În ultimele două săptămâni au apărut în spațiul public informații incomplete și pe alocuri eronate despre ROMAERO. Astfel de informații pot afecta direct relațiile cu partenerii, pot crea disfuncționalități în derularea contractelor existente și pot bloca semnarea unora noi. Aviația este o lume mică, bazată pe relații interumane, încredere și respect. Contractele nu se semnează pe TikTok, ci după negocieri serioase, uneori întinse pe luni, când partenerii ajung să se cunoască.

În calitate de acționar majoritar și reprezentant al statului român, MEDAT ar trebui să fie cel mai interesat de redresarea ROMAERO, companie strategică. În prezent, cifrele arată clar trendul ascendent al companiei. Astfel, în primul semestru din 2025, ROMAERO a trecut pe profit: rezultat brut de 2,52 milioane lei, față de pierderea de 24,7 milioane lei în aceeași perioadă din 2024. Cifra de afaceri netă a crescut cu 56,6%, la 36,5 milioane lei, cu avansuri pe toate liniile: fabricație aerostructuri +67%, MRO civil +91% și MRO militar +51%.

Am pornit însă dintr-o situație critică. La final de 2023, compania raporta o pierdere netă de 142,6 milioane lei, pe fondul unei cifre de afaceri nete de 40,1 milioane lei (în scădere cu 42% față de 2022), cu cheltuieli totale de peste 238 milioane lei. Aveam restanțe salariale de aproape 5 luni; astăzi salariile sunt la zi.

După preluarea mandatului meu, în august 2023, am renegociat contracte și prețuri, am diversificat portofoliul de clienți și am stabilizat programele strategice.

Pentru a da doar câteva exemple: am găsit 4 aeronave cu întârzieri majore (până la 2 ani), le-am prioritizat și finalizat, iar acum ROMAERO poate solicita contracte armatei, fiind chiar proactivă; avem un contract multianual cu Wizz Air, pentru servicii de mentenanță de peste 12,5 milioane euro (3 ani + 2 ani reînnoibili), care include și facilitatea de vopsire.

De asemenea, programul cu DHC Canada a fost stabilizat, iar renegocierile pe zona de fabricație (DHC, Spirit, SABCA, Aero Vodochody) au îmbunătățit lichiditatea și încasările.

Pe segmentul militar, parteneriatul cu Marshall pentru PDM C-130 consolidează rolul ROMAERO de centru național de mentenanță pentru această flotă. În interior, am introdus instrumente PMO pentru prioritizarea lunară a programelor, alocare eficientă a capitalului și monitorizarea profitabilității pe contract.

Toate aceste proiecte duc la o singură concluzie, dacă nu vorbim de rea-voință: ROMAERO este pe un trend ascendent, dar pe gheață subțire. Nu trebuie să ne oprim din mers, pentru că există riscul ca gheața să se spargă și compania să se ducă la fund.

Stabilitatea și predictibilitatea managerială sunt esențiale pentru a continua redresarea începută în 2023. Pentru aceasta este nevoie de un semnal public clar de susținere, pentru a consolida încrederea partenerilor (peste 80% externi), de stoparea transmiterii de informații eronate în spațiul public, care altfel deteriorează relațiile comerciale și se reflectă deja negativ în rezultatele financiare (iulie–august) și de sprijin concret pe componenta militară.

Împreună cu întreaga echipă puteam stabili o strategie pentru ca redresarea ROMAERO să continue într-un ritm mai rapid și eficient. De aceea am făcut apel public la MEDAT să susțină trendul pozitiv înregistrat de ROMAERO, pentru a nu periclita pașii făcuți până acum de companie și am așteptat evaluarea mandatului meu de Director General — pentru validare sau pentru infirmare.

Până la această dată nu am primit însă niciun feedback din partea ministerului, iar contextul prezentat mai sus îmi creează nenumărate probleme în munca de management și pentru a nu pune în pericol situația companiei, din cauza imposibilității de a adopta măsuri pe termen lung, am decis să îmi înaintez demisia din funcția de Director General al ROMAERO, începând cu data de astăzi.

Sper ca viitoarea conducere va continua procesul de valorificare a potențialului ROMAERO și va transforma compania într-o societate profitabilă și un adevărat reper în industria aviatică”, explică fostul Director General Bogdan Costaş.

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: