„Economia Germaniei se prăbușește în prăpastie, iar industria auto se află la volan”. Analiză dură înainte de scrutin

Sursa foto: Pixabay

Viitorul cancelar va moșteni o serie de probleme care afectează producția de automobile, inclusiv costurile ridicate ale energiei și ale forței de muncă, precum și un război comercial iminent.

Industria auto a alimentat ascensiunea Germaniei ca putere economică a Europei. În prezent, același sector se află în criză și, odată cu el, trage țara în jos, comentează Politico.

Producătorii de automobile se confruntă cu o furtună perfectă: trecerea de la motorul cu combustie, care a pus în valoare ingineria germană, la vehicule electrice mai puțin complexe, în care Germania nu controlează tehnologia crucială a bateriilor. De asemenea, aceștia se luptă cu scăderea cererii de vehicule electrice în Europa, cu costurile ridicate ale energiei și ale forței de muncă, cu prăbușirea vânzărilor pe piața lor cheie din China și cu sosirea unor rivali chinezi agresivi pe continent.

O nouă lovitură ar putea veni din partea președintelui Statelor Unite, Donald Trump, care amenință cu tarife care ar distruge sistemul de liber schimb care stă la baza succesului economic al Germaniei bazat pe exporturi.

„Economia a fost supusă unei presiuni enorme [care] a fost ascunsă de faptul că a existat pandemia și apoi războiul”, a declarat Nils Redeker, director adjunct al think tank-ului Jacques Delors Center din Berlin. „Acum apare din nou în prim-plan și oamenii sunt foarte, foarte îngrijorați”.

Acest lucru are un efect în lanț asupra politicii germane.

Problemele care afectează sectorul cheie al Germaniei reprezintă un factor major în posibila demitere a cancelarului Olaf Scholz la alegerile din 23 februarie, deoarece alegătorii sunt nemulțumiți de agenda sa economică.

Cu mai puțin de o săptămână înainte de vot, adversarul lui Scholz – alianța conservatoare a lui Friedrich Merz – are un sprijin de 29% în sondaje, în timp ce propriul său Partid Social Democrat (SPD) ocupă locul al treilea cu 16%.

Însă chiar și o victorie a conservatorilor este puțin probabil să ofere o soluție rapidă la problemele care afectează industria auto din Germania.

Concedierile din întregul sector, creșterea economică anemică și sentimentul că Germania nu se mai află pe calea prosperității adâncesc tristețea în țară. Acest lucru a favorizat ascensiunea partidului de extremă dreapta Alternativa pentru Germania (AfD), aflat acum pe locul al doilea în sondaje (21 %), și a oferit oxigen Alianței populiste de stânga Sahra Wagenknecht (5 %), cunoscută sub acronimul german BSW.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: