Parcurile tematice sunt principala sursă de venituri pentru Disney

DisnayLand
Sursa foto: Facebook

În urmă cu trei ani, preşedintele diviziei de experienţe a Disney, Josh D’Amaro, stătea într-un Disneyland aproape gol din cauza restricţiilor impuse de autorităţile americane în timpul pandemiei de COVID. Strada principală a parcului tematic din California era liniştită: fără melodii vesele de la renumitul cvartet de frizerie Dapper Dans, ny se auzea niciun clopoţel de trenuleţ şi nici un miros răspândit de conurile de vafe de la Gibson Girl Ice Cream Parlour, relatează Reuters.

Trecuse mai bine de un an de când pandemia de COVID forţase parcurile Disney să se închidă, dar D’Amaro, preşedintele diviziei de experienţe a Disney, era încrezător că oaspeţii vor intra din nou când porţile se vor redeschide. Încrederea lui a fost întemeiată. Divizia lui D’Amaro este acum segmentul Disney cu cele mai bune performanţe, revigorându-se şi oferind stabilitate în ultimele trimestre, pe măsură ce Disney îşi adaptează afacerea de divertisment pentru a se potrivi cu obiceiurile consumatorilor care s-au schimbat după pandemie. În acea zi liniştită din 2021, D’Amaro era responsabil de divizia de parcuri, experienţe şi produse de larg consum, numită acum doar experienţe, de doar puţin mai mult de un an. El a preluat conducerea când Bob Chapek a fost numit CEO, la începutul anului 2020.

D’Amaro a petrecut o mare parte din acele 12 luni ocupându-se de pierderi operaţionale substanţiale din cauza închiderii parcurilor la nivel global, a unei flote de nave de croazieră andocate şi a unei scăderi a vizitelor în hoteluri. Veniturile diviziei de experienţe a Disney au coborât cu 35% în 2020, o scădere de aproape 10 miliarde de dolari faţă de cele 26,2 miliarde de dolari înregistrate de divizia de experienţe în anul anterior pandemiei. Apoi, veniturile au scăzut cu încă 3% în 2021. Dar multe s-au schimbat în trei ani. D’Amaro – stând într-o sală de conferinţe din Burbank, la o oră nord de Disneyland şi la doar câteva mile de inima motorului creativ al parcului tematic Disney, Walt Disney Imagineering – are cu ce să se laude.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: