Programele Rabla au dus la casarea a peste 350.000 de mașini vechi în ultimii cinci ani – statistica AFM

The cancellation premium for the Rabla + Program could decrease next year
Sursa foto: rri.ro

Sunt ani buni de când România încearcă să își modernizeze parcul de autoturisme prin programe tip Rabla. În diferite forme, acestea au reușit să scoată de pe șosele peste 350.000 de mașini foarte vechi.

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a prezentat o statistică a ultimilor cinci ani de funcționare a Programului de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional, mai cunoscut ca programul Rabla.

În perioada 2018 – 2022, au fost casate prin programul Rabla Clasic 327.556 de mașini vechi, în schimbul acestora fiind oferite tichete cu ajutorul cărora au fost comercializate de firmele înscrise în program 266.076 de autoturisme noi. Acestor valori li s-au adăugat în 2023 (ianuarie – noiembrie) încă 30.540 de mașini noi aferente finanțărilor din acest an.

Așa cum era de așteptat, principalul beneficiar al Rabla Clasic a fost, an de an, marca Dacia. Datele furnizate de AFM arată că, în 2023 de exemplu, din totalul de 30.540 de mașini noi finanțate prin Rabla Clasic, 10.628 au purtat marca Dacia. Adică aproape 35% din total. Mărcile aflate pe pozițiile doi și trei în clasamentul vânzărilor de mașini cu finanțare Rabla Clasic – Toyota și Renault – au atras fiecare fonduri pentru doar ceva mai mult de 3.000 de unități. De altfel, cumulat, mărcile aflate pe locurile 2 – 5 abia au reușit să vândă prin programul Rabla Clasic numărul de mașini pentru care a reușit Dacia să atragă finanțare.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: