Elevii de clasa a VIII-a care au contestat notele primite la Evaluarea Națională 2024 și-au aflat marți, 09.07 a.c., rezultatele finale la examenul de Capacitate. Ministerul Educației a publicat pe site-ul evaluare.edu.ro notele și mediile finale după contestații.
În cazul a cinci lucrări au fost identificate erori, ceea ce a condus la diferențe mari de notare după reevaluarea acestora.
Sorin Ion, secretar de Stat la Ministerul Educației, a explicat, pentru PS News, de ce, în cazul unor elevi, au apărut aceste diferențe de notare .
„În cazul a cinci lucrări (patru la lb. română și una la matematică) au fost identificate erori umane la încărcare acestora, iar în etapa de contestație, lucrările au fost reîncărcate și reevaluate.
Acestea sunt situațiile în care diferența dintre nota inițială și nota obținuta la contestație este mai mare. Deci nu e singurul caz (n.r. cazul elevului de la Focșani), ăsta este cel mai vizibil într-adevăr, dar de fapt nu este o problemă de evaluare sau de corectare a lucrărilor.
Este o problemă tehnică
Este o problemă tehnică cauzată de neatenția operatorului din sală care atunci când a încărcat lucrarea elevei X, de fapt i-a încărcat lucrarea lui Y.
Y avea lucrare de patru. A fost identificată problema imediat după procesul de evaluare. După afișarea rezultatelor am luat măsuri, am reîncărcat corect lucrarea, a fost evaluată de această dată, lucrarea elevei X, și totul se termină cu bine.
Elevii au făcut contestație, dar în același timp ne-au făcut atenți că este imposibil ca premiantul clasei să aibă nota patru și într-adevăr ne-am făcut datoria și am verificat. Noi putem să verificăm în platformă corespondența dintre numele copilului și numele de pe lucrare.
Evaluatorul nu vede, fiindcă lucrarea e anonimizată. El nu vede numele copilului, sub nicio formă. Noi însă, cu rolul de administrator de examen avem drepturi extinse să vizualizăm și astfel, am putut să vedem lucrarea lui X, care este a lui X, nu a lui Y, și atunci am luat măsuri.
Am rescanat lucrarea în centru de examen, am retransmis-o în platformă și a fost colectată la contestații. Au fost cinci astfel de cazuri în țară.
Dacă elevul nu face contestație și acceptă nota?
Ar fi mai greu, pentru că asta ar însemna ca platforma să citească automat numele scris pe lucrare, (ori numele scris poate fi ilizibil, sau cum scrie fiecare copil) cu numele sub care este înregistrata lucrarea.
După Focșani, doar în Dâmbovița am mai avut o situație de genul ăsta, unde diferența era mai mică cu aproximativ trei puncte.
Eu sper să nu mai existe probleme și oricum am avut de corectat, 300.000 de lucrări”, a spus Sorin Ion.
Număr record de contestații
Un elev de la Școala Gimnazială „Duiliu Zamfirescu” Focșani, județul Vrancea a avut inițial nota 9,50 la Limba română și 3,50 la Matematică. După contestație, elevul a primit 9,75 la Matematică, iar în final are media 9,65 la Evaluarea Națională 2024. Este una dintre cele mai mari diferențe înregistrate după recorectare.
Potrivit Edupedu.ro, în acest an s-a înregistrat un număr record de contestații: peste 27.600 de contestații au fost depuse la Limba română, Matematică și Limba maternă de la Evaluarea Națională 2024. Informațiile au fost furnizate de Ministerul Educației. Cele mai multe contestații se înregistrează la Limba și literatura română.
Potrivit rezultatelor la evaluarea națională 2024 publicate săptămâna trecută de Minister, 77,6% dintre candidaţi au luat note peste 5 la proba de limba română şi 68,7% au luat note peste 5 la matematică, scrie Agepres.
„La limba română, 77,6% dintre candidaţii prezenţi au obţinut note peste 5, faţă de 73,98% la simulare, procentul este aşadar în creştere. La matematică, 68,7% dintre candidaţii prezenţi au obţinut note peste 5, faţă de 42,37% la simulare. Avem, aşadar, tot creştere, de peste 26%. În ceea ce priveşte notele de 10 la limba română, 407 candidaţi au obţinut nota 10, la matematică 1.060 de candidaţi au obţinut nota 10, iar candidaţi care au obţinut nota 10 atât la limba română, cât şi la matematică avem 65 la nivelul întregii ţări. Între copiii care au obţinut medii între 5 şi 10, cel mai mare procent se situează în intervalul de medii 7,80 şi 8,99, puţin peste 33% dintre copii s-au situat în acest interval de medii”, a spus Ligia Deca într-o conferinţă de presă susținută săptămâna trecută.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News