Evoluții contradictorii pentru Dacia, în Franța și Germania

dacia sandero
Sursa foto: Dacia

Dacia a reușit o nouă lună de succes pe piața din Franța, însă a fost afectată de un declin masiv în Germania. După trei trimestre, Dacia reușește să rămână cu un avantaj semnificativ al vânzărilor, față de anul trecut.

Dacia pare că a reușit să treacă de momentul mai puțin bun din Franța, unde înregistrase la începutul trimestrului al treilea o scădere a vânzărilor. În luna septembrie, marca românească a raportat un volum de 14.350 de autoturisme înmatriculate pe această piață, ceea ce reprezintă o creștere de 17,5% față de septembrie 2022. Cota de piață a mărcii s-a consolidat la 9,2% în luna a noua, pe fondul unei evoluții mai slabe a principalilor competitori, în special Citroen

Nu același lucru se poate spune despre situația din Germania, deoarece cifrele publicate de autorități pentru luna septembrie arată o scădere mare, de 23,2%, a vânzărilor Dacia. Cele 3.933 de autoturisme înmatriculate reprezintă 1,8% din piața auto din această țară, cota fiind în scădere față de vârfurile de performanță ale mărcii, care în lunile bune au depășit 3%. Vestea bună este că, și în Franța, și în Germania, Dacia rămâne pe lista mărcilor cu creștere față de 2022. În Franța, care este și cea mai mare piață a mărcii din Mioveni, volumul înmatriculat în acest an, după trei trimestre, a ajuns la 117.194 unități, cu 23,1% mai multe decât în urmă cu un an, ceea ce menține cota de piață la 9,1%, în condițiile în care Citroen are doar 7,5%, Fiat, 2,3%, Opel, 2,5%.

Și în Germania lucrurile stau bine pentru Dacia, la finalul celor trei trimestre, cu un volum total înmatriculat de 51.563 autoturisme, adică o majorare raportată la anul 2022 de 25,1%, și o cotă de piață de 2,4%. Un detaliu important este și cel legat de vânzările modelelor mărcii, pe piața din Franța, acolo unde ele se bat cu cele mai populare mașini produse local. Sandero își păstrează locul al treilea în clasamentul celor mai vândute modele, după Renault Clio și Peugeot 208, având 51.652 de unități vândute și un avans destul de mare în fața Citroen C3. Dacia Duster a coborât pe locul nouă în acest clasament (25.350 unități), fiind depășit de Tesla Model Y. Dacia Spring a însumat în acest an 21.103 autoturisme vândute pe piața franceză, iar Jogger, 19.079 unități

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: