EXCLUSIV Ce așteaptă mediul de afaceri de la prezidențiabili

foto: CCIR
Sursă foto: CCIR

Invitat la emisiunea Puterea Știrilor, Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României, a detaliat așteptările mediului de afaceri de la prezidențiabilii României.

„În primul rând, fără îndoială, ca axiomă este menținerea traiectoriei actuale a României. Să nu se pună vreodată problema, nici măcar în vis, apartenenței noastre la Uniunea Europeană, faptul că suntem membri NATO și parteneriatul strategic cu Statele Unite, în mod special. Sunt lucruri care nu trebuie nici visate în rău. Iar pe de altă parte, o restructurare a ce înseamnă diplomație economică, pentru că partea de politică externă ține de prezidențiabil. Dar aici aș ieși din acea cutumă bolnăvicioasă care există la Ministerul de Externe cu promovarea, cu multe ghilimele, a diplomaților de carieră. Cred că diplomația românească trebuie primenită, dacă vreți, cu oameni pragmatici din business, care au realizat ceva la viața lor în business, poate și-au lăsat acum business-ul copiilor și sunt foarte buni de diplomație.

Cred că acești oameni care s-au ciocnit cu realitățile comerțului exterior trebuie promovați în diplomația românească(…). Noua diplomație sau prezidențiabilii care vor fi vor trebui să pună mare accent pe o diplomație în care cei care pleacă la post să plece cu o temă clară și să vină cu rezultate clare, că altfel a 2-a oară nu mai pleacă. Este simplu”, a declarat Mihai Daraban, la Puterea Știrilor.

Întrebat, în acest context dacă Klaus Iohannis, actualul președinte al României, a fost un președinte care a ajutat mediul de afaceri românesc, Mihai Daraban, președintele CCIR a declarat:

„Nici nu l-a încurcat, dar președintele trebuie apreciat pentru consecvența care a dat-o vizavi de traseul României, care, așa cum spuneam înainte, nu l-a renegociat. Apropierea aceasta de Statele Unite, de Uniunea Europeană, de NATO, cred din aceste puncte de vedere a fost OK. Nu s-a jucat aici, adică nu a dat nici cel mai mic sentiment se joacă cu politica externă a României. Putea, însă, să introducă mai adânc în deplasările dânsului mediul de afaceri.

V-am mai zis în emisiuni, eu sunt adeptul plagiatului pozitiv și credeți-mă am văzut cum se deplasa doamna Merkel în străinătate, cum se deplasa dl Nicolas Sarkozy, dl. Macron. Adică toate țările aveau o componentă sau, mai bine zis, toți liderii europeni care plecau în străinătate aveau acea componentă economică foarte bine fundamentată în spatele lor, profitau de vizita în sine ca dea și o dimensiune economică substanțială vizitei”.

 

Autor

  • Marinela Anghelus

    Redactor-șef PS News, coordonează echipa de jurnaliști ai PS News din 2017. Are o experiență de peste 8 ani în presa online. Înainte de a intra în presă, a ocupat poziția de consilier parlamentar pentru 2 ani, în perioada 2013-2015. În aceeași perioadă a făcut parte din echipa de specialiști digitali ai unei mari corporații din Statele Unite ale Americii - Lotus Interworks. Este absolventă a Facultății de Științe Politice a Universității București și a unui master de Relații Internaționale și Studii Europene la aceeași facultate. Ulterior, a urmat și cursuri de prezentator TV la Academia „Studiourile Buftea”.

    View all posts

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: