Firea: Încă un an fără autobuze şcolare. În “Noul București”, primarul consideră că elevii nu merită sprijiniți

autobuz şcolar / elevi
Sursa foto: Gabriela Firea

Fostul ministru al Familiei, Gabriela Firea, notează, sâmbătă, într-un mesaj postat pe Facebook, că proiectul autobuzelor școlare s-a spulberat în “Noul Bucureşti”, în care primarul general și echipa sa consideră că elevii și părinților lor nu merită sprijiniți.

Firea a precizat că la Iași, Cluj sau Brașov astfel de programe funcționează.

“În Capitală ele sunt considerate populisme și pomeni electorale. A fost mai simplu să fie tăiate fondurile și autobuzele școlare trase pe dreapta, în loc să se îmbunătățească proiectul”, subliniază ea.

Mesajul Gabrielei Firea:

“Încă un an școlar fără autobuze dedicate transportului elevilor! Un alt proiect pentru bucureșteni blocat, aruncat la coșul de gunoi. În “Noul București”, primarul general și echipa sa consideră că elevii și părinților lor nu merită sprijiniți. Păcat…

Se împlinesc patru ani de când am lansat proiectul autobuzelor școlare cu scopul de a-i ajuta pe părinți, elevii fiind conduși la școală în siguranță. Evident, un alt avantaj era o șansă la reducea aglomerației din jurul școlilor în fiecare dimineață. A început bine, însă totul s-a spulberat de când trăim cu toții în “Noul București”.

În septembrie 2019, primele 11 autobuze moderne porneau pe 4 trasee pentru a transporta elevii la Școala nr. 195, cea mai mare din Capitală. Proiectul pilot a fost un succes, iar în februarie 2020 a fost extins la încă 5 școli din sectoarele 1 și 6.

Elevii de la Școala nr. 195 Hamburg, Școala Gimnazială „Pia Brătianu”, Școala Gimnazială „Herăstrău”, Școala Gimnazială Nr. 279, Școala Gimnazială „Sf. Andrei” și Colegiul Național „Elena Cuza” au beneficiat de aceste autobuze până când primarul general Nicușor Dan a decis că „a fost o măsură pur populistă” și că „nu este o soluție”.

Autobuzul școlar a fost o idee pe care am preluat-o din alte state și orașe importante din afara țării. Cu toții am văzut imagini cu celebrele autobuze galbene cu care merg elevii din SUA. Doar în București primarul general a considerat că e o mare cheltuială. Nu s-a gândit o secundă la beneficii. Autobuzul școlar a fost o soluție pentru aproape 2.000 de elevi în fiecare lună, ceea ce nu este puțin pentru un proiect la început de drum.

La Iași, Cluj sau Brașov astfel de programe funcționează, iar în Capitală ele sunt considerate populisme și pomeni electorale. A fost mai simplu să fie tăiate fondurile și autobuzele școlare trase pe dreapta, în loc să se îmbunătățească proiectul.

În viziunea primarilor din “Noul București, părinții nu au decât să se descurce cum pot și să folosească dimineața și după-amiaza mașinile personale, într-un oraș oricum sufocat de trafic”.

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL