Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prezent, luni seară, la Digi24, a vorbit despre subiectele care au preocupat societatea românescă în ultimele zile.
Cazul 2 Mai
Despre cazul tânărului drogat și felul în care s-a gestionat situația de către reprezentanții legii, ministrul Grindeanu a spus că e foarte bine ce a decis domnul Predoiu, Ministrul Afacerilor Interne, să trimită corpul de control.
„Cine a greșit sigur trebuie să plătească, vom vedea și după rezultatele controlului inițiat de MAI”, a spus Grindeanu. „Este binevenit acest control, orice scăpare pe care poate au avut-o cei de la IPJ Constanța trebuie sancționată”.
Cerealele din Ucraina
Ministrul Transporturilor a atins și subiectul cerealelor din Ucraina. Pe această temă a precizat că la întâlnirea de la Galați s-au căutat soluții și că speră că s-au găsit variantele pentru a se crește capacitate de tranzit a cerealelor din Ucraina. Ministrul a precizat că singura modalitate de export care îndeplinește toate criteriile tratatelor internaționale este canalul Sulina, unde se investește prin PNRR, iar navigabilitatea va fi posibilă și noaptea pe acest canal.
Ministrul Transporturilor a mai declarat că „a propus partenerilor din Ucraina să folosească mai mult porturile Galați și Brăila”. A fost adus în discuție si subiectul Canalului Bâstroe. Grindeanu a declarat că Ucraina nu a continuat operațiunile de dragare a Canalului Bâstroe.
„Sulina rămâne singurul canal navigabil pe Dunăre în rețeaua TEN-T. Ucrainenii nu au continuat operațiunile de dragare a Canalului Bâstroe, au făcut cerere și ne-au spus că vor să introducă și este oficial, nu e nimic nou că vor să introducă și Bâstroe în rețeaua TEN-T și partea aceea din Chilia. Nu suntem de acord și nu vom fi de acord. Am transmis omologului meu. Am spus cât se poate de direct. Sulina rămâne singura cale navigabilă recunoscută prin tratatele internaționale, dar ce trebuie să facem este să creștem capacitatea de transfer.
Portul Constanța
Despre portul Constanța, Sorin Grindeanu a declarat că săptămâna viitoare se va face un prim demers pentru o primă digitalizare a acestuia pe ce înseamnă intrările care vor avea loc în portul.
„Portul Constanța a fost un fel de El Dorado 30 și ceva de ani, în România. Companii care nu și-au plătit taxele, redevențele de exemplu, către Portul Constanța, de 30 de ani. N-au plătit apa de 30 de ani, curentul, dar sunt mari oameni de afaceri și mari companii în România. 30 și ceva de ani asta s-a întâmplat. (…) că le place, nu le place unora, sunt determinat să fac această curățenie. Și am început acest lucru”, a declarat ministrul.
Victor Ponta
Întrebat de jurnalisul Claudiu Pândaru dacă Victor Ponta va reprezenta un plus pentru Executiv, Grindeanu a răspuns că domnul Ciolacu și Ponta se cunosc bine, iar premierul știe ce avantaje îi aduce noul consilier onorific.
„Este consilierul onorific al primului-ministru, Dacă el a considerat necesar să îl ia… Se cunosc foarte bine cei doi. Eu cred că Marcel Ciolacu a fost și în postura de consilier onorific al lui Victor Ponta, dacă îmi aduc bine aminte, în perioada în care Ponta era prim-ministru. E un fel de rocadă în acest moment. În mod sigur Marcel Ciolacu știe ce plusuri îi aduce Victor Ponta.”
Despre reîntoarcerea lui Ponta în PSD, ministrul Transporturilor spune că acest lucru este o decizie care se va discuta în forurile de conducere neapărat. Și a adăugat:
„Eu îl știu pe Victor din perioada Tineretului Social Democrat, la începutul anilor 2000 și apoi fiecare cu funcțiile pe care le-am avut. Este un om de stânga, nu poți să spui despre Victor că e de altă factură. E un om de stânga, care, din perspectiva anului 2024, sunt convins că pe ceea ce înseamnă un candidat al stângii… am spus, după 20 de ani de candidat și de președinte de dreapta, România are nevoie de un președinte de stânga. Asta înseamnă închegarea tuturor vectorilor pe această parte stângă. Din această perspectivă, eu cred că este un lucru bun”.
Întrebat direct dacă l-ar primi pe Ponta înapoi în PSD, Grindeanu a răspuns că nu ține de el.
„Nu ține de mine. Dacă eram președinte la Timiș nici măcar acolo nu mai sunt, aș fi supus în birou, fiind totuși vorba despre un fost președinte PSD. Nu este decizia personală doar a lui Ciolacu sau dar a lui Grindeanu. E vorba despre o personalitate, un fost președinte, un fost candidat la funcția de președinte, care a fost exclus din partid odată cu mine, în 2017, și care m-a și susținut atunci”.
Rectificarea bugetară
Despre bani pentru rectificare bugetară, se știe deja, Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii a cerut deja 16 miliarde în plus.
„Când am preluat ministerul, bugetul Ministerului Transporturilor era de 14 miliarde.
Ministrul Trasporturilor a punctat că în acest moment, „dacă vrei să se întâmple toate lucrările de infrastructură, atunci toate șantierele deschise trebuie finanțate”. Grindeanu nu știe cât va primi la rectificare, dar șrie că va fi o rectificare pozitivă, însă nu numai pentru nevoile din infrastructură, ci și pentru învățământ și pentru Interne.
Măsuri fiscale
Grindeanu a admis că ,,Transporturile” au cel mai mare buget pentru investițiții, toate proiectele majore pentru dezvoltarea infrastructurii de transport (autostrăzi, căi ferate, aeroporturi, navigație pe Dunăre) se derulează cu fonduri europene, iar tăierea banilor de la Bruxelles pentru că nu ne încadrăm în ținta de deficit negociată cu Comisia Europeană ar duce la ,,închiderea șantierelor”.
Din pachetul fiscal pentru a acoperi gaura de la buget, tăieri de posturi și sporuri, impozite majorate, comasări și desființări de instituții, Grindeanu a exclus fără echivoc majorarea TVA.
Autor
-
Are o experiență de peste 25 de ani în presa românească. Și-a început cariera în radio, a continuat cu presă scrisă (reviste) și acum este parte din echipa PSNews. Bun comunicator, pasionată de cuvântul spus sau scris, are o aplecare spre natura umană și literatură fantastică. Pledează vinovată de curiozitate și entuziasm.
View all posts
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News