Grupul Enel, amendat cu 79 de milioane de euro, din cauza gestionării greşite a datelor personale ale clienţilor

Sursa foto: Facebook

Autoritatea italiană pentru protecţia datelor a amendat joi o unitate a celei mai mari companii de utilităţi din ţară, Enel, cu peste 79 de milioane de euro, acuzând-o că gestionează greşit datele personale ale clienţilor, pentru telemarketing, transmite Reuters.

Autoritatea, cunoscută sub numele de Garante, a declarat într-un comunicat că Enel Energia ar fi folosit datele personale ale clienţilor de la cel puţin 9.300 de contracte, pentru a-şi promova ilegal serviciile de energie şi gaze.

Acesta a adăugat că Enel Energia ar fi achiziţionat şi de la patru companii datele personale a 978 de utilizatori care nu aparţineau reţelei de vânzări a companiei.

Amenda, cea mai mare emisă vreodată de Garante, vine în urma unei anchete a poliţiei financiare italiene asupra celor patru companii, pe care Garante le-a amendat cu 1,8 milioane de euro în iunie, confiscându-le unele baze de date.

De asemenea, autoritatea de reglementare a mai spus că sistemele de informare pentru managementul clienţilor şi activarea serviciilor de la Enel Energia au arătat ”deficienţe grave de securitate”.

Enel nu a fost disponibil imediat pentru comentarii.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: