Guvernul amână implementarea e-Factura și e-TVA

Sursa foto: anaf.ro

Guvernul face paşi înapoi în ceea ce priveşte sistemele e-Factura și e-TVA. Deloc întâmplător, pentru că au fost intens criticat de mediul de afaceri.

Ministerul Finanțelor a lansat în dezbatere publică un proiect de ordonanță care prevede amânarea mai multor termene de aplicare pentru sistemele e-TVA și e-Factura. Intrarea în vigoare a prevederilor cheie din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 70/2024 va fi amânată până la 1 ianuarie 2025.

Această decizie vizează facilitarea tranziției pentru toate categoriile de contribuabili. Pentru sistemul e-TVA, aplicarea pentru persoanele care utilizează TVA la încasare va începe de la 1 august 2025. Aceasta se datorează faptului că sistemul informatic național RO e-ȘAF-T nu are suficiente date pentru precompletarea decontului e-TVA.

În ceea ce privește sistemul e-Factura, utilizarea obligatorie va începe de la 1 iulie 2025. În perioada de până atunci, utilizarea va fi opțională pentru institutele culturale străine și furnizorii acestora, având în vedere restricțiile tehnice actuale ale sistemului.

Proiectul introduce și noi măsuri legate de salariul minim. Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, propune prelungirea termenelor pentru transmiterea decontului precompletat până la data de 5 a lunii următoare termenului legal de depunere a decontului de TVA. Acest termen a fost stabilit pentru a permite identificarea și corectarea diferențelor semnificative înainte de transmiterea decontului.

Notificările de conformare vor fi trimise până la data de 5 a lunii următoare termenului de depunere, iar contribuabilii vor avea 20 de zile pentru a răspunde acestor notificări. Întrucât decontul precompletat este transmis după termenul limită de depunere a decontului de TVA, nu se mai justifică menținerea unor prevederi din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 116/2023.

Proiectul de ordonanță propune și modificarea amenzilor pentru a respecta principiul proporționalității, diferențiat pe categorii de persoane impozabile. Scopul este de a permite adaptarea la noile cerințe generate de proiectele de digitalizare implementate la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: